KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

low rider

Dutch translation: vrachtwagen met laag chassis


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:low rider
Dutch translation:vrachtwagen met laag chassis
Entered by: Jacqueline van der Spek

23:35 May 25, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: low rider
We have a new truck in our fleet.

One of those low riders?
De Facto
vrachtwagen met laag chassis
Explanation:
Ik geloof niet dat er een Nederlands woord voor is. Voor "laag ligger" of "laagligger" in ieder geval geen enkele Google hit.

HTH,
Jacqueline

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-26 05:39:04 (GMT)
--------------------------------------------------

1 Google hit voor \"laagrijder\", daarmee bedoelen ze die vrachtwagen die voor Albert Heijn rijdt.

http://www.transportbesparing.nl/library/Logistiek ketenmana...
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2vrachtwagen met laag chassis
Jacqueline van der Spek
3 +2dieplader
Jan Willem van Dormolen
4vrachtwage voor volumetransport
Henk Peelen
4vrachtwagen met laag chassis
Marijke Mayer
4laag liggerBenny Raemaekers


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
laag ligger


Explanation:
-

Benny Raemaekers
Belgium
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 102

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marc Kuypers
5 hrs

disagree  Jan Willem van Dormolen: Niet alleen dat ik het woord laagligger niet ken, er hoort zeker geen spatie in.
8 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
vrachtwagen met laag chassis


Explanation:
Ik geloof niet dat er een Nederlands woord voor is. Voor "laag ligger" of "laagligger" in ieder geval geen enkele Google hit.

HTH,
Jacqueline

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-26 05:39:04 (GMT)
--------------------------------------------------

1 Google hit voor \"laagrijder\", daarmee bedoelen ze die vrachtwagen die voor Albert Heijn rijdt.

http://www.transportbesparing.nl/library/Logistiek ketenmana...

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur
1 hr
  -> dank je wel, Saskia

agree  Marijke Mayer: OH, sorry, ben ik toch tot dezelfde conclusie gekomen!
2 hrs
  -> LOL, dank je wel, Marijke

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
dieplader


Explanation:
Zo'n laadbak die als het ware tussen de wielen inhangt om het laden makkelijker te maken? Dan is het een dieplader.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1680

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ammerins Moss
1 min

agree  Marianne Renia
24 mins

disagree  Jacqueline van der Spek: een dieplader is een "low loader"
46 mins

agree  Machiel van Veen: Het woord dat ik er ook voor zou kiezen.
9 days

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vrachtwagen met laag chassis


Explanation:
is de uitdrukking in het Nederlands, wel bijna hetzelfde als Jacqueline, 27 Google hits, waarvan ik hieronder enkele heb weergegeven.

de Vries & Zn - Carrosserie en Wagenbouw
... u klanten de beste indruk van al uw produkten krijgen. * de verhouding prijs kwaliteit
optimaal is (aangepast aan uw wensen, laag chassis voor beter overzicht ...
www.verkoopwagens.com/algemeen.htm - 9k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

::: ATW.nl ::: Online nieuws voor de Transportbranche
... Verder heeft MAN binnen het TGA programma een 6x2 configuratie met laag chassis ontwikkeld,
die af fabriek wordt geleverd met een in de hoogte geoptimaliseerd ...
www.atw.nl/iaa.htm - 30k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Altijd het laatste regionale nieuws... KLIKnieuws
... Het gaat om een Mercedes Econic. Dit model heeft een geheel nieuw concept
en is nieuw op de vrachtwagenmarkt. De wagen heeft een laag chassis. ...
www.kliknieuws.nl/nieuws/ ID0AD24BD1-3252-4114-A7B1-30C77060BB9F.htm - 4k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Yale Global Website
... nieuwe serie elektrotrucks voor industrieel gebruik, waaronder modellen met laag
en hoog hefplatform, een niet-kantelbare tractor met laag chassis, en een van ...
www.yale.com/nederlands/historypop1929.htm - 14k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Noordzee Surf & Ski on the net....
... De stuntskates onderscheiden zich van de rest door hun laag chassis, grindplates
kleine wheels (51mm/65mm), grindblockes en een robuuste opbouw;. ...
www.noordzee.net/deluxe/products/soorten.html - 4k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Reizen
... bodemconcept. De camper is gebouwd op een speciaal laag chassis en
hierdoor is er flink wat extra ruimte gecreëerd onder de vloer. ...
www.rtl.nl/.../kampeermiddelen/index.xml/view/reizen/ campinglife/kampeermiddelen/16/hymermobilb644.xml -


Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624

1 day4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vrachtwage voor volumetransport


Explanation:
vermoed ik.
Voor volumetransporten (vaak voor lichte en ultralichte producten zoals piepschuim) legt men erg kleine banden onder de vrachtwagen zodat je meer producten kunt laden alvorens je aan de maximum toegestane hoogte van 4 meter bent.


Internetreferentie:
Voor het vervoer van de stadsbox lijkt een multi-trailervoertuig voor zes stadsboxen met loskoppelbare heftrekker het meest geschikt voor het transport van de distributiecentra naar overslagpunten aan de rand van de stad. Dit sluit aan bij ontwikkelingen in het wegtransport naar grotere laadlengtes en verlaging van de vloerhoogte ten behoeve van volumetransport.



    Reference: http://www.verkeerskunde.nl/nieuws2002/stadsbox.htm
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150