KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

right of way

Dutch translation: doorgangsrechten; graafrechten


11:38 May 27, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: right of way
2. Now, Metro Ethernet is creating real opportunities for new utility revenue streams and more stable customer relationships that can be rapidly developed using current assets and rights of way.
Jan Acx
Spain
Dutch translation:doorgangsrechten; graafrechten
Explanation:
Wenig context, weet dus niet of dit kan passen: In de Nederlandse Telecommunicatiewet krijgt de infrastructuurhouder voor aanleg en onderhoud van kabels e.d. bepaalde doorgangsrechten (graafrechten), die in het Engels "right of way" worden genoemd.
Selected response from:

hirselina
Grading comment
hartelijk bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3doorgangsrechten; graafrechtenhirselina
3doorgangsrechten; graafrechtenhirselina
1verworven rechten
Nellie Voss


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
verworven rechten


Explanation:
Pure gok!

Nellie Voss
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 68

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
doorgangsrechten; graafrechten


Explanation:
Wenig context, weet dus niet of dit kan passen: In de Nederlandse Telecommunicatiewet krijgt de infrastructuurhouder voor aanleg en onderhoud van kabels e.d. bepaalde doorgangsrechten (graafrechten), die in het Engels "right of way" worden genoemd.

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 331
Grading comment
hartelijk bedankt

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
doorgangsrechten; graafrechten


Explanation:
Wenig context, weet dus niet of dit kan passen: In de Nederlandse Telecommunicatiewet krijgt de infrastructuurhouder voor aanleg en onderhoud van kabels e.d. bepaalde doorgangsrechten (graafrechten), die in het Engels "right of way" worden genoemd.

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 331