KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

printing connection type

Dutch translation: netwerktype waarbij de PC('s) en printer(s) zich in dezelfde netwerklaag bevinden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:A peer-to-peer printing connection type
Dutch translation:netwerktype waarbij de PC('s) en printer(s) zich in dezelfde netwerklaag bevinden
Entered by: Henk Peelen

06:44 Jul 7, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / printers, handleiding
English term or phrase: printing connection type
"A peer-to-peer printing connection type (direct printing) is an easy way to share a printer over a network."
Nellie Voss
Netherlands
type verbinding waarbij alle werkstations / PC's gelijke afdrukrechten hebben voor een gezamenlijke
Explanation:
type verbinding waarbij alle werkstations / PC's gelijke afdrukrechten hebben voor een gezamenlijke printer

lange, maar duidelijke en correcte vertaling

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-07 07:43:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Na het commentaar van Chris:
netwerktype waarbij de PC(\'s) en printer(s) zich in dezelfde netwerklaag bevinden
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Uiteindelijk heb ik iets rondom netwerktype gebrouwen, en het afdrukken buiten beschouwing gelaten. Want het moest een korte vertaling zijn.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4type verbinding waarbij alle werkstations / PC's gelijke afdrukrechten hebben voor een gezamenlijke
Henk Peelen
3eenvoudige manier om een printer te delen
Chris Hopley


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
type verbinding waarbij alle werkstations / PC's gelijke afdrukrechten hebben voor een gezamenlijke


Explanation:
type verbinding waarbij alle werkstations / PC's gelijke afdrukrechten hebben voor een gezamenlijke printer

lange, maar duidelijke en correcte vertaling

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-07 07:43:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Na het commentaar van Chris:
netwerktype waarbij de PC(\'s) en printer(s) zich in dezelfde netwerklaag bevinden

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Uiteindelijk heb ik iets rondom netwerktype gebrouwen, en het afdrukken buiten beschouwing gelaten. Want het moest een korte vertaling zijn.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Chris Hopley: Gaat het bij 'peer to peer' om gelijke *rechten*? Is het niet eerder dat de workstations en de printer netwerktopografisch gelijk zijn, dwz er komt geen (bovengeschikte) server aan te pas? Zie bv. http://www.linksys.com/faqs/default.asp?fqid=17
38 mins
  -> ik denk dat je gelijk hebt

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
eenvoudige manier om een printer te delen


Explanation:
'Een peer-to-peer netwerk biedt een eenvoudige manier om een printer te delen'.

-> "Peer-to-peer netwerken zijn netwerken, waarbij twee of meer Windows 98 of Windows XP PC's op een vrij simpele manier aan elkaar geknoopt zijn. In zo'n omgeving kan men weliswaar bestanden uitwisselen en printers met elkaar delen, maar dat gebeurt volkomen ongecontroleerd en zonder enige vorm van beveiliging"
http://info.bcentral.nl/content/security/bcn-w2ks1.htm

-> "Pc’s worden echter steeds krachtiger en dalen in prijs. Het is dan ook mogelijk dat elke pc in het netwerk een deel van de netwerktaken voor zich neemt. Een pc met een lokale printer kan deze printer delen met andere gebruikers. Of een pc met een grote harde schijf kan gegevens bewaren voor een andere gebruiker. Dit type van netwerk wordt een peer-to-peer- of evenknie-netwerk genoemd."
http://schoolweb.gemeenschapsonderwijs.be/netwerken/B_onderd...

-> "Peer-to-peer
Een evenknienetwerk bestaat uit allemaal werkstations die elkaars gelijke zijn. Elk werkstation kan netwerkbronnen over het netwerk ter beschikking stellen en elk ander werkstation kan daar in principe aan ... Dit type netwerk is specifiek geschikt om mensen in staat te stellen elkaar toegang te geven tot interessante bestanden of programma's, of om een bepaald type printer te delen."
http://www.diskidee.nl/internet/cursussen/index.htms/1492

Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 785
Grading comment
Prima uitleg, maar geen korte vertaling.
The asker has declined this answer
Comment: Prima uitleg, maar geen korte vertaling.