KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

principle of operation

Dutch translation: werkingsprincipe (formeel) / werking


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:principle of operation
Dutch translation:werkingsprincipe (formeel) / werking
Entered by: Marijke Singer

08:02 Jul 8, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / Beademingsapparatuur
English term or phrase: principle of operation
Hoofdstukindeling van een gebruikshandleiding voor beademingsapparatuur
1. General description
2. Intended use
3. Principle of operation
4. Additional functions
Renate van den Bos
werkingsprincipe
Explanation:
Kijk op de volgende websites:
http://www.filtermat.nl/ABF-WerkPrinc.htm
http://www.wouterlood.com/solar_htmls/page_02_nl.htm
"Werkingsprincipe en praktijk"
http://www.tsb-bescom.nl/Artikels/magn_mts.htm
"Algemeen werkingsprincipe magnetostrictieve sensoren"

Selected response from:

Marijke Singer
United Kingdom
Grading comment
Bedankt! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +8werkingsprincipe
Marijke Singer
5Opzet
joeky janusch
4werking
Henk Peelen


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Opzet


Explanation:
De opzet van de beademingsapparatuur.

Zie ref.


    Reference: http://www.hzeeland.nl/~eddy/ham/rdb/pi7goe-eng.html
joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
werkingsprincipe


Explanation:
Kijk op de volgende websites:
http://www.filtermat.nl/ABF-WerkPrinc.htm
http://www.wouterlood.com/solar_htmls/page_02_nl.htm
"Werkingsprincipe en praktijk"
http://www.tsb-bescom.nl/Artikels/magn_mts.htm
"Algemeen werkingsprincipe magnetostrictieve sensoren"



Marijke Singer
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 144
Grading comment
Bedankt! Renate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Toiny Van der Putte-Rademakers
6 mins
  -> Bedankt!

agree  xxxGeoZoo
12 mins
  -> Bedankt!

agree  Henk Peelen
20 mins
  -> Bedankt!

agree  vixen
25 mins
  -> Bedankt!

agree  Jan Willem van Dormolen
2 hrs
  -> Bedankt!

agree  Marc Kuypers
3 hrs
  -> Bedankt!

agree  Leo te Braake | dutCHem
11 hrs

agree  moya
21 hrs

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
werking


Explanation:
kan trouwens ook prima, werking en werkingsprincipe hebben in feite dezelfde betekenis. Als je van een korte beschrijving houdt:

1. Algemeen
2. Toepassingen
3. Werking
4. Extra functies (of: overige functies)

Een monteur weet dan onmiddellijk wat ermee wordt bedoeld. Wil je het echter wat correcter:

1. Algemene beschrijving
2. Toepassingen
3. Werkingsprincipe
4. Extra functies




Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150