KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

The appbase of a .NET assembly is where it's from; for example, a spot on the ha

Dutch translation: De AppBase van een .NET-component geeft


16:32 Jul 10, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / ICT, programming, .NET development
English term or phrase: The appbase of a .NET assembly is where it's from; for example, a spot on the ha
The appbase of a .NET assembly is where it's from; for example, a spot on the hard drive or an URL. If a site can be extracted from the appbase, the application was launched from an URL. If the application wasn't launched from an URL, GetCommandLineArgs just returns the arguments passed in that came from Main:
Oliveiro
Belgium
Dutch translation:De AppBase van een .NET-component geeft
Explanation:
de locatie van deze component aan, bijvoorbeeld de locatie op de harde schijf of een URL.

AppBase geeft blijkbaar een klasse aan en moet dus niet vertaald worden.

Library ui_lib: Class AppBase. ... Descriptions of Class Data and Methods. AppBase();.
Class constructor - the default constructor sets the state to AS_UNLOADED. ...
www.lahosken.san-francisco.ca.us/manual/ sc/apiref/ui_lib/AppBase.html

... Host name="192.168.1.1" debug="0" appBase="webapps" unpackWARs="true"> <Alias>wiki.footsteps.be</Alias>
<Logger className="org.apache.catalina.logger ...
roller.footsteps.be/JSPWiki/Wiki.jsp?page=TomcatApache

De .NET componenten heten assemblies. Zo'n assembly is een fysische verzameling van bestanden. Ze bevat de identificatie van de assembly (met onder meer het versienummer, de taalcode en de URL waar de assembly kan gedownload worden). Een programma moet niet meer in de registry op zoek naar een component met een bepaalde naam, maar zoekt naar een assembly met een een bepaald versienummer en een bepaalde taalcode, en gaat de assembly automatisch downloaden indien ze niet gevonden worden.
Er moet dus ook niet meer geïnstalleerd worden: het volstaat een bestand te kopiëren. Dat vereenvoudigt merkbaar het werk.
Verschillende versies van assemblies kunnen probleemloos naast elkaar bestaan.
Belangrijke vernieuwing: je kan componenten gebruiken die op internet ter beschikking staan van de programmeurs. Op die manier kan je gebruik maken van webservices, en gegevens van verschillende sites integreren in één enkele interface (Windows-applicatie of website). References, Add Webreference - en kies uit de UDDI lijst de component die je wil gebruiken.
http://hanslr.tripod.com/vbnet_comp.htm

Verder biedt .NET 1.1 een zogenaamd Global Assembly Cache voor Windows Server 2003. Deze cache fungeert als een depot voor alle .NET-componenten die min of meer gedeeld worden op een specifieke computer. "Waneer een .NET-component wordt geïnstalleerd op de machine kijkt de Global Assembly Cache eerst naar de versie, de publieke sleutel, en de taalinformatie, en creëert vervolgens een 'sterke' naam voor die component", zo zegt Salmre.
Dan pas wordt deze component geregistreerd in het depot en geïndexeerd op zijn 'sterke' naam zodat er (in theorie tenminste) geen verwarring kan zijn tussen verschillende versies van dezelfde component of DLL.
http://www.viaanse-computer-club.nl/Nieuws/2003/load.htm?it_...
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Bedankt Vixen,
Dit antwoord was raak.


4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3De AppBase van een .NET-component geeft
vixen
3De applicatiebasis van een .NET-
Jan Willem van Dormolen


  

Answers


17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
De applicatiebasis van een .NET-


Explanation:
appbase is volgens mij duidelijk - alleen met assembly zit ik in mijn maag. Het gaat om een stukje programmatuur, maar het is geen programma of script. Wat heb je nog meer aan Nederlandse termen? Vroeger was assembly: machinetaal, maar dat kan hier toch niet.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1680

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
De AppBase van een .NET-component geeft


Explanation:
de locatie van deze component aan, bijvoorbeeld de locatie op de harde schijf of een URL.

AppBase geeft blijkbaar een klasse aan en moet dus niet vertaald worden.

Library ui_lib: Class AppBase. ... Descriptions of Class Data and Methods. AppBase();.
Class constructor - the default constructor sets the state to AS_UNLOADED. ...
www.lahosken.san-francisco.ca.us/manual/ sc/apiref/ui_lib/AppBase.html

... Host name="192.168.1.1" debug="0" appBase="webapps" unpackWARs="true"> <Alias>wiki.footsteps.be</Alias>
<Logger className="org.apache.catalina.logger ...
roller.footsteps.be/JSPWiki/Wiki.jsp?page=TomcatApache

De .NET componenten heten assemblies. Zo'n assembly is een fysische verzameling van bestanden. Ze bevat de identificatie van de assembly (met onder meer het versienummer, de taalcode en de URL waar de assembly kan gedownload worden). Een programma moet niet meer in de registry op zoek naar een component met een bepaalde naam, maar zoekt naar een assembly met een een bepaald versienummer en een bepaalde taalcode, en gaat de assembly automatisch downloaden indien ze niet gevonden worden.
Er moet dus ook niet meer geïnstalleerd worden: het volstaat een bestand te kopiëren. Dat vereenvoudigt merkbaar het werk.
Verschillende versies van assemblies kunnen probleemloos naast elkaar bestaan.
Belangrijke vernieuwing: je kan componenten gebruiken die op internet ter beschikking staan van de programmeurs. Op die manier kan je gebruik maken van webservices, en gegevens van verschillende sites integreren in één enkele interface (Windows-applicatie of website). References, Add Webreference - en kies uit de UDDI lijst de component die je wil gebruiken.
http://hanslr.tripod.com/vbnet_comp.htm

Verder biedt .NET 1.1 een zogenaamd Global Assembly Cache voor Windows Server 2003. Deze cache fungeert als een depot voor alle .NET-componenten die min of meer gedeeld worden op een specifieke computer. "Waneer een .NET-component wordt geïnstalleerd op de machine kijkt de Global Assembly Cache eerst naar de versie, de publieke sleutel, en de taalinformatie, en creëert vervolgens een 'sterke' naam voor die component", zo zegt Salmre.
Dan pas wordt deze component geregistreerd in het depot en geïndexeerd op zijn 'sterke' naam zodat er (in theorie tenminste) geen verwarring kan zijn tussen verschillende versies van dezelfde component of DLL.
http://www.viaanse-computer-club.nl/Nieuws/2003/load.htm?it_...

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509
Grading comment
Bedankt Vixen,
Dit antwoord was raak.