KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

liquid-dry system

Dutch translation: Fluïde bed droogproces


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:liquid-dry system
Dutch translation:Fluïde bed droogproces
Entered by: Stephanie Wloch

09:42 Nov 10, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: liquid-dry system
In 1972, the world's first PPC with the liquid-dry system is introduced.
Sandra van Bijsterveld
Netherlands
Fluïde bed droogproces
Explanation:
Hoi Sandra! Ik heb mij suf gezocht. Het gaat om een thermisch droogproces. In de link staan alle beschreven. Wellicht klopt fluide bed.
Het gaat om de geschiedenis van Canon kopieermachines maar ik heb ook in het Duits niks gevonden, wat ik terugvertalen kan.
Aarzelende groetjes
Selected response from:

Stephanie Wloch
Germany
Grading comment
Het blijft een lastige, maar allemaal bedankt voor de moeite!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3nat-droog systeemQuark
1Fluïde bed droogproces
Stephanie Wloch


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nat-droog systeem


Explanation:
Kopiemachine werkend volgens het nat-droog systeem

Quark
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Stephanie Wloch: Hi Quark! Nergens gevonden en moet het niet nat droogsysteem zijn?
22 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Fluïde bed droogproces


Explanation:
Hoi Sandra! Ik heb mij suf gezocht. Het gaat om een thermisch droogproces. In de link staan alle beschreven. Wellicht klopt fluide bed.
Het gaat om de geschiedenis van Canon kopieermachines maar ik heb ook in het Duits niks gevonden, wat ik terugvertalen kan.
Aarzelende groetjes


    Reference: http://www.drogen.nl/nl/drogen/technologie/thermdroog.html
Stephanie Wloch
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 30
Grading comment
Het blijft een lastige, maar allemaal bedankt voor de moeite!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Henk Peelen: ik weet niet of het hier om gaat, maar dan zou het wervelbed(-)systeem heten, zie http://www.aquariana.be/spoelbed.htm
1 hr
  -> Nee, dat weet ik ook niet, probleem is, dat ik nergens gevonden heb, hoe het droogproces van een kopieerapparaat werkt. Niet dat ik het nodig heb, maar nu wil ik het ook weten. Jouw link bekijk ik later.