KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

single truck

Dutch translation: motorwagen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:single truck
Dutch translation:motorwagen
Entered by: Henk Peelen

14:29 Jan 16, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: single truck
Weet iemand een verzamelnaam voor \"single truck\" (= wagen uit een stuk)in tegenstelling tot
\"(vracht)wagencombinatie\"?
Donato
Norway
motorwagen
Explanation:
misschien dat ze dat bedoelen.
Het is ook mogelijk dat ze
trekker met oplegger
bedoelen
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Bedankt, Henk.
Jouw antwoord komt er het dichtst bij. Misschien is er wel geen goede Nederlandse term voor wat ik zocht...
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3vrachtwagenxxxNicolette Ri
2motorwagen
Henk Peelen


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
motorwagen


Explanation:
misschien dat ze dat bedoelen.
Het is ook mogelijk dat ze
trekker met oplegger
bedoelen

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Bedankt, Henk.
Jouw antwoord komt er het dichtst bij. Misschien is er wel geen goede Nederlandse term voor wat ik zocht...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jan Willem van Dormolen: het is juist geen trekker met oplegger
4 hrs
  -> dat dacht ik eigenlijk ook, maar wilde het toch maar voorleggen

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
vrachtwagen


Explanation:
Ik heb jarenlang beschrijvingen vertaald van modelautootjes, daar stonden een heleboel van dit soort moeilijkheidjes in die je in de gewone wereld niet tegenkomt. Voor single truck zou ik gewoon vrachtwagen gebruiken, in tegenstelling tot opleggercombinaties enz. Tenzij het om een bestelauto gaat.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-16 18:34:45 (GMT)
--------------------------------------------------

Je zou het een ongedeelde vrachtwagen/vrachtauto kunnen noemen.

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 123

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
1 hr

agree  Mirjam Bonne-Nollen
1 day27 mins

agree  Saskia Steur
1 day20 hrs