KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

truck combination

Dutch translation: [zie hieronder]


14:32 Jan 16, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: truck combination
Weet iemand een beter woord voor
"(vracht)wagencombinatie", m.a.w. verzamelwoord voor trekker met oplegger e.d. ?
Donato
Norway
Dutch translation:[zie hieronder]
Explanation:
Het kan gaan om opleggercombinaties of om trekkers met aanhangwagen. Is niet hetzelfde.
Suggesties als je deze onder één noemer moet vangen:
- combinatie
- vrachtwagencombinaie
- truck (in het Nederlandse spraakgebruik is dat vaak een grote vrachtwagen, een kleintje noem je geen truck)
Selected response from:

xxxNicolette Ri
Grading comment
Bedankt voor je antwoord, Nicolette: het was duidelijk.
Donato

3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2[zie hieronder]xxxNicolette Ri
3combinatie
Henk Peelen


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
combinatie


Explanation:
als het over vrachtwagens gaat, is gewoon "combinatie" ook duidelijk.
Een combinatie is geen trekker met oplegger, zie ook de dikke vandalen:
vrachtwagencombinatie = vrachtwagen met aanhanger.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-16 20:08:56 (GMT)
--------------------------------------------------

op het internet wordt trekker / oplegger ook wel combinatie genoemd; ik dacht dat dat niet juist was, maar weet het ook niet 100 % zeker.

In ieder geval wordt een trekker met oplegger ook wel trailer genoemd. Wanneer je één woord voor \"alles\" wilt, zou combinatie misschien kunnen, wil je onderscheid maken tussen een combinatie van motorwagen met aanhenger enerzijds en trekker met oplegger anderzijds, zou je in ieder geval twee woorden, combinatie en trailer, kunnen gebruiken

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
[zie hieronder]


Explanation:
Het kan gaan om opleggercombinaties of om trekkers met aanhangwagen. Is niet hetzelfde.
Suggesties als je deze onder één noemer moet vangen:
- combinatie
- vrachtwagencombinaie
- truck (in het Nederlandse spraakgebruik is dat vaak een grote vrachtwagen, een kleintje noem je geen truck)

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 123
Grading comment
Bedankt voor je antwoord, Nicolette: het was duidelijk.
Donato

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: vrachtwagencombinatie
59 mins

agree  Mirjam Bonne-Nollen
1 day21 mins