KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

"Search for a suitable driver for my device"

Dutch translation: Zoeken naar een geschikt stuurprogramma voor mijn apparaat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Search for a suitable driver for my device
Dutch translation:Zoeken naar een geschikt stuurprogramma voor mijn apparaat
Entered by: Henk Peelen

17:46 Jan 16, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: "Search for a suitable driver for my device"
"Search for a suitable driver for my device"
radak
Zoeken naar een geschikt stuurprogramma voor mijn apparaat
Explanation:
volgens mij verschijnt deze melding wanneer de PC aan het zoeken is, daarom heb ik de infinitief gebruikt

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-17 06:57:13 (GMT)
--------------------------------------------------

Ook als search een zelfstandig naamwoord is, kun je het misschien toch beter vertalen als:
Zoekt naar een geschikt stuurprogramma voor mijn apparaat

dat wil zeggen:
de PC zoekt naar een geschikt stuurprogramma voor mijn apparaat

Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Thank you!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6Zoeken naar een geschikt stuurprogramma voor mijn apparaat
Henk Peelen
5Zoek naar een geschikt stuurprogramma voor mijn apparaat
Jan Willem van Dormolen


Discussion entries: 1





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
Zoeken naar een geschikt stuurprogramma voor mijn apparaat


Explanation:
volgens mij verschijnt deze melding wanneer de PC aan het zoeken is, daarom heb ik de infinitief gebruikt

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-17 06:57:13 (GMT)
--------------------------------------------------

Ook als search een zelfstandig naamwoord is, kun je het misschien toch beter vertalen als:
Zoekt naar een geschikt stuurprogramma voor mijn apparaat

dat wil zeggen:
de PC zoekt naar een geschikt stuurprogramma voor mijn apparaat



Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Thank you!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
4 hrs

agree  vixen
14 hrs

agree  Peter Leistra
21 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
1 day31 mins

agree  Saskia Steur
2 days1 hr

agree  Anneken
2 days14 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Zoek naar een geschikt stuurprogramma voor mijn apparaat


Explanation:
Aangezien er 'search' staat en niet 'searching' is het klaarblijkelijk een opdrachtknop, en géén melding (sorry Henk).

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1680

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Henk Peelen: ik vermoed dat "search" hier een zelfstandig naamwoord is, dus letterlijk "zoektocht naar ...."
33 mins

neutral  Tina Vonhof: Zonder meer context is het moeilijk te zeggen. Zoek of zoeken - dat kan de vrager zelf wel aanpassen.
3 hrs

neutral  Karina Vermeylen: akkoord met Tina
7 hrs