KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

hosted

Dutch translation: Het programma draait bij u of bij een derden.


14:03 Jan 20, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: hosted
The software is hosted by you or a third party.
xxxSanmar
Dutch translation:Het programma draait bij u of bij een derden.
Explanation:
Merkwaardig gebruik van het begrip 'host'. Dit wordt over het algemeen niet voor programma's maar voor gegevens (bijv. webpagina's) gebruikt. Eigenlijk betekent het gewoon '(opslag-)ruimte bieden'. Kennelijk gaat het hier om netwerksoftware, die op een server (bij u of bij derden dus) moet draaien t.b.v. allerlei clients.
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Het programma draait bij u of bij een derden.
Jan Willem van Dormolen
5wordt (door u of...) aangeboden
Evert DELOOF-SYS
4gehost
Chris Hopley
4geinstalleerd op uw computer of die van een derde.
11thmuse


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
wordt (door u of...) aangeboden


Explanation:
is alvast één mogelijkheid.
Cfr. 'hosted application': aangeboden applicatie
Hosting blijft dan weer (doorgaans) onvertaald.

Redf.: Computable ICT-woordenboek 2003

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Het programma draait bij u of bij een derden.


Explanation:
Merkwaardig gebruik van het begrip 'host'. Dit wordt over het algemeen niet voor programma's maar voor gegevens (bijv. webpagina's) gebruikt. Eigenlijk betekent het gewoon '(opslag-)ruimte bieden'. Kennelijk gaat het hier om netwerksoftware, die op een server (bij u of bij derden dus) moet draaien t.b.v. allerlei clients.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1680
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kate Hudson
25 mins

agree  Chris Hopley: niet zo vreemd als het een webapplicatie betreft, bijvoorbeeld voor gebruik op/voor een website
19 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
geinstalleerd op uw computer of die van een derde.


Explanation:
Het gaat kennelijk om een netwerk (of via internet). De software is geinstalleerd op uw computer of op die van een derde (maar toegangkelijk voor de netwerkgebruikers).

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 777

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gehost


Explanation:
'Hosten' wordt ook veel gebruikt in het Nederlands.

-> "Hosting: De website wordt door ons gehost en gemaakt. Technische zorgen: geen"
http://www.therapeutenwijzer.nl/webinfo.asp

-> "Deze service wordt gehost door Demon Internet, maar wij verlenen er geen support op en wij kunnen ook niet garanderen dat..."
http://www.demon.nl/support/email/dfax.html


    Reference: http://www.therapeutenwijzer.nl/webinfo.asp
    Reference: http://www.demon.nl/support/email/dfax.html
Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 785