KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

double band pass filter

Dutch translation: dubbel bandfilter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:double band pass filter
Dutch translation:dubbel bandfilter
Entered by: Henk Peelen

15:01 Jan 21, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / gas detection
English term or phrase: double band pass filter
(open path gas detector)

Double band pass filters that fully compensate for all types of fog, rain and/mist interference.
Shayna Barby
dubbel bandfilter
Explanation:
Kluwer:
band-pass filter = bandfilter, doorlaatfilter


Een bandfilter heeft over het algemeen een onder- en bovengrens. Het laat bijvoorbeeld uitsluitend frequenties in de frequentieband (vandaar bandfilter) 100 tot 150 Hz door. Die van jou heeft twee frequentiebanden die worden doorgelaten.


Internetreferentie:
Dus een nieuw simpel dubbel bandfilter gemaakt, met betere spec's alleen voor 136 kHz (figuur 3). Met een dubbele standaard varco is het afstembaar tussen ongeveer 125 en 150 kHz.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1dubbel bandfilter
Henk Peelen
3filter voor twee frquentiebanden
Leo te Braake | dutCHem


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
dubbel bandfilter


Explanation:
Kluwer:
band-pass filter = bandfilter, doorlaatfilter


Een bandfilter heeft over het algemeen een onder- en bovengrens. Het laat bijvoorbeeld uitsluitend frequenties in de frequentieband (vandaar bandfilter) 100 tot 150 Hz door. Die van jou heeft twee frequentiebanden die worden doorgelaten.


Internetreferentie:
Dus een nieuw simpel dubbel bandfilter gemaakt, met betere spec's alleen voor 136 kHz (figuur 3). Met een dubbele standaard varco is het afstembaar tussen ongeveer 125 en 150 kHz.



    Reference: http://www.veron.nl/amrad/art/lfrxant1.htm
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Hartelijk dank

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: Ik had kunnen weten dat jij de term wist. Maar nu ik opnieuw kijk: Een frequentiefilter voor gasdetectie? Tegen invloed van regen en mist? Misschien toch een filter voor analyseluchtstroom-preparatie! Shayna, meer context svp!
16 mins

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
filter voor twee frquentiebanden


Explanation:
Ik stond eerst op het verkeerde been: als procestechnicus dacht ik aan een vast/vloeistof en/of vast/gas en of vloeistof/gas filter...
Maar de referentie geeft een goede beschrijving. Ik hoop dat een echte electronicus je de gebruikelijke term komt bevestigen of corrigeren.


    Reference: http://www.soontai.com/DBF.html
Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316