KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

Green Tea

Dutch translation: groene thee


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Green Tea
Dutch translation:groene thee
Entered by: Henk Peelen

20:25 Jan 22, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Green Tea
tea
groene thee
Explanation:
Internetreferentie:
Groene thee... gewoon goed
...al met al een thee om eens te proberen. Er zit wel theïne en wat looizuur in deze thee, maar dat mag de pret niet drukken want met mate gebruikt kan deze stimulerende thee een gezonde...
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +12groene thee
Henk Peelen
5 +4Groene theexxxwinterjasmij
4 +1Groene thee
Yuri Smirnov


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +12
groene thee


Explanation:
Internetreferentie:
Groene thee... gewoon goed
...al met al een thee om eens te proberen. Er zit wel theïne en wat looizuur in deze thee, maar dat mag de pret niet drukken want met mate gebruikt kan deze stimulerende thee een gezonde...


    Reference: http://www.goodfeeling.nl/default.htm
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Will Matter
0 min

agree  Yuri Smirnov
7 mins

agree  hirselina: tja, wat zou het anders zijn. Anonymous heeft zeker niets beters te doen?
14 mins
  -> misschien liep hij /zij zich groene-thee-groen te ergeren omdat er niets op TV is en wilde hij / zij weten of dit verschijnsel internationaal is.

agree  Katleen Burm
52 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem
3 hrs

agree  Jacqueline van der Spek
11 hrs

agree  vixen
11 hrs

agree  Saskia Steur
12 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen: Moeten we dit soort vragen van mensen die zichzelf niet eens fatsoenlijk bekend maken nog wel beantwoorden?
12 hrs
  -> sjongejonge nou, je zou er een anonymouse-arm van krijgen

agree  Nadjezda Heymans
13 hrs

agree  Chantal Henno: Hoi Henk, ik vind je "anonymouse-arm" subliem gevonden, geen dichterlijke aspiraties?
1 day1 hr
  -> het zit gewoon in het klimaat. Hier in het Noorden vriest het iets meer, en dan kun je mooi op rijm schrijven

agree  Miriam Linschoten, PhD
1 day6 hrs

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
Groene thee


Explanation:
Feit van algemene bekendheid.

xxxwinterjasmij
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 51

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Will Matter
0 min

agree  Yuri Smirnov
7 mins

agree  Saskia Steur
12 hrs

agree  Fabulous Transl
13 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Groene thee


Explanation:
-

Yuri Smirnov
Native speaker of: Native in BelarusianBelarusian, Native in RussianRussian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur
12 hrs
  -> Dank u wel.