KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

reverse purge mechanism

Dutch translation: reinigen door middel van terugblazen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reverse purge mechanism
Dutch translation:reinigen door middel van terugblazen
Entered by: Henk Peelen

10:23 Jan 26, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / industrial vacuum cleaner
English term or phrase: reverse purge mechanism
Industrial vacuum cleaner

Efficient filter cleaning system maintains maximum suction power and filtration capabilities by means of an external manual device, electrical filter shaker system or electro-pneumatic reverse purge mechanism
Shayna Barby
reinigen door middel van terugblazen
Explanation:
beetje wollige taal, lijkt me. Met electro-pneumatic bedoelen ze volgens mij dat er lucht door wordt geblazen. Reverse betekent dat het filter in omgekeerde richting wordt doorgeblazen, zodat de stofdeeltjes die normaal gesproken vóór / tegen het filter blijven hangen en plakken grotendeels worden weggebloazen.

electrical filter shaker system or electro-pneumatic reverse purge mechanism = elektrisch filter-schudsysteem of het filter in omgekeerde richting doorblazen

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-26 18:31:34 (GMT)
--------------------------------------------------

w8 ff,
weggebloazen is natuurlijk Veluws dialect.

In het meest gesproken dialect van Nederland, het ABN, moet het weggeblazen zijn
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2reinigen door middel van terugblazen
Henk Peelen
4 +1omgekeerd zuiveringsmechaniek
Adela Van Gils
3zelfreinigingsmechanisme
Tina Vonhof


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
reinigen door middel van terugblazen


Explanation:
beetje wollige taal, lijkt me. Met electro-pneumatic bedoelen ze volgens mij dat er lucht door wordt geblazen. Reverse betekent dat het filter in omgekeerde richting wordt doorgeblazen, zodat de stofdeeltjes die normaal gesproken vóór / tegen het filter blijven hangen en plakken grotendeels worden weggebloazen.

electrical filter shaker system or electro-pneumatic reverse purge mechanism = elektrisch filter-schudsysteem of het filter in omgekeerde richting doorblazen

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-26 18:31:34 (GMT)
--------------------------------------------------

w8 ff,
weggebloazen is natuurlijk Veluws dialect.

In het meest gesproken dialect van Nederland, het ABN, moet het weggeblazen zijn

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Hartelijk dank.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Manuel Garcia
7 hrs

agree  Leo te Braake | dutCHem
1 day4 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
omgekeerd zuiveringsmechaniek


Explanation:
Good luck!

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2004-01-26 10:31:49 GMT)
--------------------------------------------------

zuiveringsmechanisme: see google

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2004-01-26 10:40:23 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.miltech.nl/enter.html
a beautiful site on vacuumcleaning: carefull it starts with a lot of noice!!

Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 315

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sigrid Lensink-Damen
1 hr

1 day6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zelfreinigingsmechanisme


Explanation:
Dit zou kunnen passen.

Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 423