KudoZ home » English to Dutch » Telecom(munications)

IVR Voice Prompts

Dutch translation: (in)gesproken opdrachten


18:38 Oct 19, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / Interactive Voice Respons System
English term or phrase: IVR Voice Prompts
This relates to Interactive Response systems
Hetty
Dutch translation:(in)gesproken opdrachten
Explanation:
of ingesproken keuzes.

Misschien kun je wat terugvinden op de site van Avaya, een grote leverancier van telefonie-inrichtingen (voor call-centers etc).
Selected response from:

Ingeborg Gonizzi
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1(in)gesproken opdrachten
Ingeborg Gonizzi
3 +1spraakinstructiesErik Boers
3 -1Voice-prompts
Ron Willems


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ivr voice prompts
(in)gesproken opdrachten


Explanation:
of ingesproken keuzes.

Misschien kun je wat terugvinden op de site van Avaya, een grote leverancier van telefonie-inrichtingen (voor call-centers etc).


    Reference: http://www.avaya.nl
Ingeborg Gonizzi
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Boers: Of ingesproken aanwijzingen.
12 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
ivr voice prompts
Voice-prompts


Explanation:
de gebruikelijke Engelse term is volgens mij "voice prompts" of "IVR prompts". het gaat om de opgenomen (ingesproken) aanwijzingen die een ongelukkige klant te horen krijgt tijdens de communicatie met een IVR-systeem ("Toets 1 als u ...")

je kunt hiervoor desnoods een vertaling zoals "aanwijzingen", "boodschappen" of "opties" gebruiken, maar "prompts" is in deze context dacht ik wel ingeburgerd.

ROUTE 66 GPS NAVIGATIESYSTEEM, voice prompts in 59 talen
http://www.eurovoice.nl/
(klik rechts in beeld onder "Referenties" op "Voice prompts")

Bent u een IVR beheerder die exact wil weten welke voice prompts in productie zijn?
http://www.studio-advoice.nl/Studio-Advoice_inhoudelijk_003....
(klik op "Audiobase")

de IVR-prompt content die wordt vertaald, opgenomen en in de eigen CMS van ClinPhone wordt ingevoerd.
Er wordt consistentie vereist in de gebruiksdocumentatie en de IVR-prompts, zowel in een enkele als in alle studies.
http://www.thebigword.com/ClinPhoneCaseStudy.aspx?Language=n...
(de website van een vertaalbureau :)

Ron Willems
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 39

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jan Willem van Dormolen: Nodeloos Engels.
12 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ivr voice prompts
spraakinstructies


Explanation:
Geeft behoorlijk wat hits.



Erik Boers
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Of spraakopdrachten.
2 hrs