KudoZ home » English to Dutch » Telecom(munications)

time break recall switch

Dutch translation: pulsduurschakelaar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:time break recall switch
Dutch translation:pulsduurschakelaar
Entered by: Jacques Wolse

12:53 Dec 30, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / telecommunications
English term or phrase: time break recall switch
Functie van telefoontoestel.
"For the UK, the TBR switch is factory pres-set to 100 ms. It can be switched to 300 ms for other locations or PBX's."
Jacques Wolse
schakelaar voor pulsduur
Explanation:
Time break recall heeft iets te maken met de puls/toon-instelling van je telefoon. De TBR is waarschijnlijk de pulsduur (zie ook de keuzemogelijkheden: milliseconden).

Zie ook onderstaand internetadres:

Before you start, you need to make sure your phone is switched to tone dialling. And that’s easy.

On the side or base of your phone you’ll find a switch marked ‘pulse/tone’ or ‘TBR (time break recall)/MFT’.

Just flick the switch to the right (tone or MFT), and you’re ready to go.


MFT is waarschijnlijk iets als "multiple frequency tones"
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Gezien het noemen van de keuze tussen 100 of 300 ms denk ik dat de vondst van Henk het meest in de buurt komt.
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4schakelaar voor pulsduur
Henk Peelen
2 +1herhaaltoets (R)Quark


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
herhaaltoets (R)


Explanation:
Herhalen van het laatst gekozen nummer.

Bij geavanceerde toestellen wordt het nummer automatisch gedraaid. Indien het nummer in gesprek is, gaat de telefoon in de redial mode. De telefoon herhaalt automatisch het nummer (meestal 12 keer) totdat de andere partij het gesprek beantwoordt.


    Reference: http://www.geemarc.com/assets/techpdf/cl200.pdf
Quark
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Satie
14 hrs

3 days19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
schakelaar voor pulsduur


Explanation:
Time break recall heeft iets te maken met de puls/toon-instelling van je telefoon. De TBR is waarschijnlijk de pulsduur (zie ook de keuzemogelijkheden: milliseconden).

Zie ook onderstaand internetadres:

Before you start, you need to make sure your phone is switched to tone dialling. And that’s easy.

On the side or base of your phone you’ll find a switch marked ‘pulse/tone’ or ‘TBR (time break recall)/MFT’.

Just flick the switch to the right (tone or MFT), and you’re ready to go.


MFT is waarschijnlijk iets als "multiple frequency tones"


    Reference: http://www.ntl.com/locales/gb/en/at-uni/essex/misc/started.a...
Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 14
Grading comment
Gezien het noemen van de keuze tussen 100 of 300 ms denk ik dat de vondst van Henk het meest in de buurt komt.
Bedankt!