KudoZ home » English to Dutch » Telecom(munications)

cut the cord

Dutch translation: Geen kabels meer, kies voor draadloos


08:36 Apr 6, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Telecom(munications)
English term or phrase: cut the cord
Cut the cords, go wireless.
In een artikel over mobiele telefonie.
Renate van den Bos
Dutch translation:Geen kabels meer, kies voor draadloos
Explanation:
of
Weg met die kabels, kies voor draadloos
Gedaan met kabels, kies nu draadloos

Gewoon nog een ideetje,
groetjes,
Chantal
Selected response from:

Chantal Henno
Grading comment
Ik vind de optie van Jacqueline de mooiste!
Bedankt allemaal!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Geen kabels meer, kies voor draadloos
Chantal Henno
3 +3Haal die stekker eruit en bel mobiel!
neilgouw
4 +1knip de kabels door
vixen
4Weg met dat snoerMiriam Linschoten, PhD
4Snijd de lijnen doorMeturgan


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
Haal die stekker eruit en bel mobiel!


Explanation:
zoiets? moet het trouwens niet Engels-Nederlands zijn?

neilgouw
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen: Als het inderdaad specifiek over mobiele telefoons gaat, is dit een hele mooie! Eventueel 'trek die stekker...'
8 mins
  -> dank je! :) 'trekken' zou inderdaad beter zijn, meer actie ..

agree  Mirjam Bonne-Nollen
40 mins
  -> dank je!

agree  Huijer
2 hrs
  -> dank je!

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
knip de kabels door


Explanation:
of: verwijder alle kabels
Ga draadloos/Stap over op draadloos.

Cut the cord(s) doet me ook wel een beetje denken aan het doorknippen van de navelstreng. Door die (vaste) verbinding te verbreken, krijg je vrijheid. In dit geval krijg je dus de vrijheid om te bellen waar je wilt.


vixen
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AllisonK: ik had dat ook precies - dat navelstreng idee, maar ik denk niet dat het hier vertaald kan worden - daarom vind ik je oplossing mooi -
2 mins
  -> Bedankt Allison

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Snijd de lijnen door


Explanation:
Snijd de lijnen door, word mobiel.

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2004-04-06 09:06:44 GMT)
--------------------------------------------------

Eventueel: Knip de lijnen door, word mobiel.

Meturgan
Hungary

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Geen kabels meer, kies voor draadloos


Explanation:
of
Weg met die kabels, kies voor draadloos
Gedaan met kabels, kies nu draadloos

Gewoon nog een ideetje,
groetjes,
Chantal

Chantal Henno
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 18
Grading comment
Ik vind de optie van Jacqueline de mooiste!
Bedankt allemaal!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacqueline van der Spek: "weg met die kabels, stap nu over op draadloos"
26 mins
  -> Ook een goed idee Jacqueline bedankt

agree  Tina Vonhof: Weg met de kabels.
5 hrs
  -> Dank je wel Tina

agree  Linda Ferwerda
7 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Weg met dat snoer


Explanation:
Misschien een mogelijkheid.

Miriam Linschoten, PhD
Native speaker of: Native in DutchDutch