KudoZ home » English to Dutch » Telecom(munications)

bullet

Dutch translation: opsommingsteken


14:17 Aug 8, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Telecom(munications)
English term or phrase: bullet
Sentence:
The beginning of each sentence has a bullet,...
RVL-RVL
United States
Dutch translation:opsommingsteken
Explanation:
dat is het
groetjes
Chantal
Selected response from:

Chantal Henno
Grading comment
Thanks very much!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +8opsommingsteken
Chantal Henno
5graphisch teken dat een nieuwe pargraaf aanduidt
11thmuse
5bolletje
Paul Peeraerts


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
opsommingsteken


Explanation:
dat is het
groetjes
Chantal

Chantal Henno
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 18
Grading comment
Thanks very much!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GertV: Inderdaad. Bijvoorbeeld in Word
2 mins

agree  Jan Willem van Dormolen
1 hr

agree  Marjon van den Bosch: ben het met Gert en JE eens
2 hrs
  -> bedankt :-)

agree  Mirjam Bonne-Nollen
3 hrs

agree  11thmuse
10 hrs
  -> dank je wel

agree  Ton Remkes
10 hrs

agree  Katleen Burm
15 hrs

agree  Els Hoefman
17 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
bolletje


Explanation:
Een bolletje is natuurlijk een opsommingteken maar in sommige programma's (Netscape, Opera, IExplorer) komen er meer dan een soort opsommingstekens voor (bolletje, vierkantje, cirkeltje). Bovendien lijkt "bolletje" me vlotter dan het lange "opsommingsteken".


    Reference: http://home.tvd.be/sf15611/tag112.htm
    Reference: http://home-4.12move.nl/~sh365555/htmlcursus_lijsten.html
Paul Peeraerts
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
graphisch teken dat een nieuwe pargraaf aanduidt


Explanation:
Dit is een grapje. Officieel is een bullet in computer taal het hierboven omschrevene (Fat Van Dale). Natuurlijk ga je naar de twee andere oplossingen. Als het in de context uitkomt en duidelijk is , dan vind ik "bolletje" heel mooi. Je kunt ook zeggen een "bal markeringsteken". Whatever Windows calls it.

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch