KudoZ home » English to Dutch » Telecom(munications)

clam shell

Dutch translation: inklapmodel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:clam shell
Dutch translation:inklapmodel
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

08:18 Feb 17, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Telecom(munications)
English term or phrase: clam shell
Clam shell with intenna

Reclamemateriaal voor een nieuwe gsm. Hoe kan ik dit het beste zeggen? Ik zat zelf te denken aan "schelpvormig omhulsel" maar dit vind ik niet mooi.
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
inklapmodel
Explanation:
kan ook, is natuurlijk niet zo'n mooie marketingterm

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 40 mins (2005-02-17 15:59:21 GMT)
--------------------------------------------------

trouwens, als \'intenna\' geen typefout is, wordt er waarschijnlijk een interne antenne mee bedoeld ipv zo\'n uitstekend stompje (en dan vind ik het wel leuk gevonden!)
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Dank je wel. "Intenna" schijnt trouwens de naam te zijn van deze nieuwe GSM.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1inklapmodelHarry Borsje
4schelpmodelFionaT


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
schelpmodel


Explanation:
"De Panasonic X700 is een van de weinige smartphones uitgevoerd in een schelpmodel."
http://www.elektrosell.nl/shop/product_info.php?cPath=159_83...

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2005-02-17 08:25:18 GMT)
--------------------------------------------------

Het is dus zo\'n GSM die open en dicht geklapt wordt.

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2005-02-17 08:26:27 GMT)
--------------------------------------------------

Verderop op dezelfde webpagina staat ook het Engels: clam shell design.

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2005-02-17 08:54:49 GMT)
--------------------------------------------------

In antwoord op de opmerking van Jan Willem: je hebt gelijk dat mensen het niet over hun schelpmodel GSM hebben, maar de reclamesites/folders staan er wel vol mee. En aangezien het hier gaat om een reclametekst gaat, lijkt het me dat je een beetje mee moet gaan in dat jargon.

FionaT
Netherlands
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
inklapmodel


Explanation:
kan ook, is natuurlijk niet zo'n mooie marketingterm

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 40 mins (2005-02-17 15:59:21 GMT)
--------------------------------------------------

trouwens, als \'intenna\' geen typefout is, wordt er waarschijnlijk een interne antenne mee bedoeld ipv zo\'n uitstekend stompje (en dan vind ik het wel leuk gevonden!)

Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 32
Grading comment
Dank je wel. "Intenna" schijnt trouwens de naam te zijn van deze nieuwe GSM.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Ik heb nog nooit iemand over een schelpmodel horen praten, dus ga ik voor deze oplossing.
18 mins