KudoZ home » English to Dutch » Textiles / Clothing / Fashion

EEEZY PEEZY LEMON SQUEEZY

Dutch translation: makkie / peulenschilletje / fluitje van een cent


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:EEEZY PEEZY LEMON SQUEEZY
Dutch translation:makkie / peulenschilletje / fluitje van een cent
Entered by: Henk Peelen

10:05 Apr 3, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: EEEZY PEEZY LEMON SQUEEZY
Ik veronderstel dat dat een geijkte uitdrukking is? Kent iemand de vertaling?
Iris1972
makkie / peulenschilletje / fluitje van een cent
Explanation:
ach, tienduizend mogelijkheden
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5kinderspel
Esther Hay
4 +4een kind kan de was doen
Jacqueline van der Spek
4 +2Kat in het bakkie
Ide Verhelst
4 +2appeltje-eitjeNicole Snoek
3 +3'n kind kan de was doen
vic voskuil
3 +2makkie / peulenschilletje / fluitje van een cent
Henk Peelen


Discussion entries: 2





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
eeezy peezy lemon squeezy
kinderspel


Explanation:
Het betekent dat iets heel makkelijk is. Er zijn in het NL natuurlijk veel mogelijkheden om te zeggen dat iets makkelijk is, maar misschien is 'kinderspel' wat. Hangt waarschijnlijk een beetje af van de context.

Esther Hay
New Zealand
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Veronique Vandendriessche: Inderdaad! Easy peasy betekent een makkie. Het is een ludieke manier om te zeggen dat iets heel gemakkelijk is. Mvg
4 mins

agree  vic voskuil: daar komt het in elk geval op neer :)
6 mins

agree  Bedutched
10 mins

agree  frameworks
7 hrs

agree  Henk Peelen
9 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
eeezy peezy lemon squeezy
'n kind kan de was doen


Explanation:
of misschien :
"kei en kei-makkelijk" (..ik moet toegeven dat ik niet helemaal zeker weet hoe verbindingstreepjes in NB werken...)

...maar een beetje meer context (doelgroep b.v.) kan inderdaad geen kwaad...

vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tineke Van Beukering
22 mins
  -> Dankjewel, Tineke :)

agree  Dennis Seine
4 hrs
  -> dank je, Dennis!

agree  Henk Peelen
9 hrs
  -> merci Henk!

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
eeezy peezy lemon squeezy
een kind kan de was doen


Explanation:
is misschien een optie als het onderwerp "textiles" is.

HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tineke Van Beukering
22 mins

agree  Dennis Seine
4 hrs

agree  Henk Peelen
9 hrs

agree  Huijer
19 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
eeezy peezy lemon squeezy
appeltje-eitje


Explanation:
of gewoon 'eitje', nog een mogelijkheid

Nicole Snoek
Netherlands
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
4 hrs
  -> dank je, Henk

agree  vic voskuil: ook mooi
7 hrs
  -> dank je, Vic

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
eeezy peezy lemon squeezy
Kat in het bakkie


Explanation:
Om het wat speels te houden.


    Reference: http://www.onzetaal.nl/advies/bakkie.php
Ide Verhelst
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
11 mins

agree  vic voskuil: en ook mooi
3 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
eeezy peezy lemon squeezy
makkie / peulenschilletje / fluitje van een cent


Explanation:
ach, tienduizend mogelijkheden

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 13

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vic voskuil: en 3x mooi! ...inderdaad, ik krijg ook een lamme arm van dat geagree
2 hrs
  -> Laat ik eerlijk zijn: ik onderzocht of het peezie ontleend kon zijn aan of een knipoogje kon zijn naar het "piece" "piece of cake". Dat is niet duidelijk, maar ik vond er wel deze drie vertalingen.

agree  mariane vandecauter
16 hrs