KudoZ home » English to Dutch » Textiles / Clothing / Fashion

semi-fitted

Dutch translation: gemakkelijk zittende kleding (kledij, kleren)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:semi-fitted
Dutch translation:gemakkelijk zittende kleding (kledij, kleren)
Entered by: Evert DELOOF-SYS

10:03 Aug 13, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion / fashion
English term or phrase: semi-fitted
Hallo collega, kan iemand mij helpen met deze termen over het maken van kleren.
Fitted wordt vertaald als nauw aansluitende kleding, unfitted is dan weer losse kleding. Maar hoe vertaal ik semi-fitted? Bedankt
Chantal Henno
gemakkelijk zittende kleding (kledij, kleren)
Explanation:
is wellicht een goede mogelijkheid.

Er bestaat misschien wel een geijkte vertaling voor 'semi-fitted', maar die is me onbekend.

Bv.:

... Mode ontwerpster Coco Chanel gaf kleding voor vrouwen een radicaal ander aanzien
door eenvoudige, gemakkelijk zittende jurken, pakjes en truien te ontwerpen. ...

users.pandora.be/dewingerd/mode/modestart.htm

... Er zijn vele onderwerpen waar u uit kunt kiezen, zoals bijvoorbeeld Grafisch vormgeven,
Edelsmeden, Zelf kleding maken ... Trek gemakkelijk zittende kleren aan. ...

www.volksuniversiteitamsterdam.nl/creatief_5.html
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt voor de hulp, ook aan de anderen voor de inspanning.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5gemakkelijk zittende kleding (kledij, kleren)
Evert DELOOF-SYS
2normaalToiny Van der Putte-Rademakers
1oversized
Jos Essers


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
gemakkelijk zittende kleding (kledij, kleren)


Explanation:
is wellicht een goede mogelijkheid.

Er bestaat misschien wel een geijkte vertaling voor 'semi-fitted', maar die is me onbekend.

Bv.:

... Mode ontwerpster Coco Chanel gaf kleding voor vrouwen een radicaal ander aanzien
door eenvoudige, gemakkelijk zittende jurken, pakjes en truien te ontwerpen. ...

users.pandora.be/dewingerd/mode/modestart.htm

... Er zijn vele onderwerpen waar u uit kunt kiezen, zoals bijvoorbeeld Grafisch vormgeven,
Edelsmeden, Zelf kleding maken ... Trek gemakkelijk zittende kleren aan. ...

www.volksuniversiteitamsterdam.nl/creatief_5.html

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Bedankt voor de hulp, ook aan de anderen voor de inspanning.

19 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
normaal


Explanation:
Volgens mij worden de volgende termen gebruikt in de modewereld: strak, normaal, wijd (model).


Toiny Van der Putte-Rademakers
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

8 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
oversized


Explanation:
Ik gok volledig hiermee, maar zelf heb ik graag ''oversized'' hemden aan. Ze passen wel, maar zijn eigenlijk twee maten te groot, derhalve semi-fitted ''bijna-passend''

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch