KudoZ home » English to Dutch » Textiles / Clothing / Fashion

textured hair

Dutch translation: kroes- krulhaar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:textured hair
Dutch translation:kroes- krulhaar
Entered by: Marianne Sluyter

11:03 Feb 13, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: textured hair
Context: haarverzorgingsproducten

Voor treated and textured hair.
Marianne Sluyter
kroeshaar
Explanation:
Amazon.com: Books: Basic Care for Naturally Textured Hair:: Cultivating Curly, Coily,and Kinky Hair by Diane Carol Bailey,Angelo P., MD Thrower. ...
www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0766837610/

Kroeshaarhaarfeiten producten kroes-edes forum dagboek kroeshaar-shop. Shahaira's Sisterlocks. De webhsop. ... Kroeshaar.com: door kroesharigen - voor kroesharigen. ...
www.kroeshaar.com/


--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2005-02-13 11:38:44 GMT)
--------------------------------------------------

Of misschien beter: kroes- en krulhaar

Home Kroes & Krulhaar Leuke weetjes Ouder & Kind Persoonlijk Recepten ...
home.wanadoo.nl/sabian/frame%20links.htm

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 50 mins (2005-02-13 15:54:45 GMT)
--------------------------------------------------

Ik denk dat Nicolette in zoverre gelijk heeft dat \'textured\' haar, een bepaalde structuur kan hebben, omdat de haarschubben feitelijk beschadigd zijn door behandelingen (kleuren, permanenten), of omdat het van nature kroest of krult waardoor de de haarschubben als het ware niet meer recht achter elkaar liggen.
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
Bedankt voor de uitgebreide uitleg.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5kroeshaar
Marijke Mayer
3 +1weerbarstig haar
11thmuse
4getextureerd haarxxxNicolette Ri
5 -1gevlochten haar
Steven Mertens


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
gevlochten haar


Explanation:
..

Steven

Steven Mertens
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Fred ten Berge: Sorry, maar dit lijkt er niet op. Waar komt, zonder referenties, die confidence vandaan??
11 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
getextureerd haar


Explanation:
Haar met textuur is eigenlijk haar waar een soepele beweging (textuur) in is gebracht. Ik denk dat "treated" slaat op haar dat een kleurbehandeling heeft ondergaan en "textured" op haar dat een vormbehandeling heeft ondergaan zoals watergolven, of integendeel ontkroezen. Zonder meer informatie zou ik niet verder van de tekst durven afwijken dan "behandeld en getextureerd haar".
http://www.indola.com/bn/consumer/products/designer.php?page...


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 16 mins (2005-02-13 15:20:35 GMT)
--------------------------------------------------

sorry, ik ben de belangrijkste link vergeten
www.haarcentrum.nl (klik op abc, en zoek op textuur)


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 18 mins (2005-02-13 15:22:11 GMT)
--------------------------------------------------

of: haar dat een textuurbehandeling heeft ondergaan

xxxNicolette Ri
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marijke Mayer: Google: Uw zoekbewerking - "getextureerd haar" - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd.
30 mins

neutral  Fred ten Berge: Technisch, als het over textiel, muurbehandeling, wandbekleding enz. gaat is 'getextureerd' de juiste vertaling. Maar 'soepel' en 'ontkroesd' geven vrijwel het tegengestelde weer van de vakkundige betekenis [gekroesd / opgeruwd]!
8 hrs

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
kroeshaar


Explanation:
Amazon.com: Books: Basic Care for Naturally Textured Hair:: Cultivating Curly, Coily,and Kinky Hair by Diane Carol Bailey,Angelo P., MD Thrower. ...
www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0766837610/

Kroeshaarhaarfeiten producten kroes-edes forum dagboek kroeshaar-shop. Shahaira's Sisterlocks. De webhsop. ... Kroeshaar.com: door kroesharigen - voor kroesharigen. ...
www.kroeshaar.com/


--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2005-02-13 11:38:44 GMT)
--------------------------------------------------

Of misschien beter: kroes- en krulhaar

Home Kroes & Krulhaar Leuke weetjes Ouder & Kind Persoonlijk Recepten ...
home.wanadoo.nl/sabian/frame%20links.htm

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 50 mins (2005-02-13 15:54:45 GMT)
--------------------------------------------------

Ik denk dat Nicolette in zoverre gelijk heeft dat \'textured\' haar, een bepaalde structuur kan hebben, omdat de haarschubben feitelijk beschadigd zijn door behandelingen (kleuren, permanenten), of omdat het van nature kroest of krult waardoor de de haarschubben als het ware niet meer recht achter elkaar liggen.

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 7
Grading comment
Bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kate Hudson
3 hrs
  -> Thank you.

agree  Saskia Steur
4 hrs
  -> Thank you.

agree  Els Thant, M.A., B.Tr.: krulhaar of gekruld haar
8 hrs
  -> Thank you.

agree  Fred ten Berge: Neig naar 'opgekroesd' of iets dergelijks, om aan te duiden dat er van een doelbewuste behandeling sprake is. Succes!
12 hrs
  -> Thanx from Zoetermeer!

agree  Egmont
1 day4 hrs
  -> Thank you.

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
weerbarstig haar


Explanation:
Dit kan het ook zijn. Gewoon om een tweede mogelijkheid te geven die misschien in de tekst past.

1. What do you mean by "Textured Hair?"
"Textured Hair" means any hair in its natural state that is curly, wavy, or kinky. The curls, waves, or kinks are what is referred to as "texture." Textured hair is usually thicker, drier andtends to tangle more easily; in contrast to the inherently straight hair that most Caucasian or Asian women have. Many Caucasian women also have textured hair and have the same special conditioning requirements. Afro-textured hair (or kinky hair) tends to be more extreme in the care it needs.

Do you have an area in your hairstyle that doesn´t seem to go with the rest of your hair? - Real Hair Solutions for Multi Textured Hair - Hair is a ...



--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs 42 mins (2005-02-13 21:45:46 GMT)
--------------------------------------------------

... De conditionerende bestanddelen geven dik en weerbarstig haar de juiste ...
Adjustment Alert is echter ook perfect om weerbarstig haar mee in toom te ...
www.tophair.nl/nieuws.html


    Reference: http://www.hairoil.com/faq.htm#texturedhair
    Reference: http://www.bellaonline.com/articles/art3483.asp
11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Fred ten Berge: Het zou duidelijker zijn als we referenties voor eerste drie alinea's mogen weten.
2 hrs

agree  shineda: link bij1.: http://www.hairoil.com/faq.htm#texturedhair, weerbarstig en krulhaar, zou ik ervan maken http://www.visual-makeover.com/texture.htm :Click on the name to see a picture of celebrities with fine textured hair
12 hrs