KudoZ home » English to Dutch » Tourism & Travel

infinity pool

Dutch translation: landschapszwembad


07:25 Feb 20, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Tourism & Travel / zwembad
English term or phrase: infinity pool
Is hier een Nederlands woord voor? Het is een zwembad aan de rand van een heuvel etc. waardoor het lijkt of het bad in de omgeving verdwijnt. Tientallen afbeeldingen op google...
xxxAnneke Panel
Netherlands
Dutch translation:landschapszwembad
Explanation:
ook veel googles,alleen dezwmbaden die zo genoemd worden gaan niet zozeer op in het landschap naar de foto's te oordelen, er is eerder een soort parkje omheen aangelegd

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2006-02-20 07:46:29 GMT)
--------------------------------------------------

corr: alleen, de zwembaden die
Selected response from:

Roos Kolkena
Grading comment
Bedankt allemaal! Ik ga toch maar voor dit antwoord, bij een overloopzwembad kan ik me gewoon geen voorstelling maken en een eindeloos bad is niet wat er wordt bedoeld.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +3overloopzwembad
Antoinette Verburg
3eindeloos zwembadErik Boers
2landschapszwembadRoos Kolkena


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
landschapszwembad


Explanation:
ook veel googles,alleen dezwmbaden die zo genoemd worden gaan niet zozeer op in het landschap naar de foto's te oordelen, er is eerder een soort parkje omheen aangelegd

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2006-02-20 07:46:29 GMT)
--------------------------------------------------

corr: alleen, de zwembaden die

Roos Kolkena
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 9
Grading comment
Bedankt allemaal! Ik ga toch maar voor dit antwoord, bij een overloopzwembad kan ik me gewoon geen voorstelling maken en een eindeloos bad is niet wat er wordt bedoeld.

31 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +3
overloopzwembad


Explanation:
Het staat als 'Überlaufpool' in de Engels-Duitse glossary, en deze Ned. term levert wel wat treffers op, dus wie weet....

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2006-02-20 07:57:55 GMT)
--------------------------------------------------

Klinkt helaas lang niet zo romantisch als de Engelse term... :-)


    Reference: http://www.proz.com/?sp=gloss/term&id=2409723
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roos Kolkena: http://www.westpool.be/html/buiten_16.html "met zicht op oneindig" mooi,toch?
25 mins

agree  Dennis Seine
8 hrs

agree  Hester Eymers: Ruim na dato kom ik deze term ook tegen. 'Overloopzwembad' lijkt een gangbare term te zijn (geworden). Zie ook: http://www.zwembadendewilde.be/Overloopzwembad.html
686 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
eindeloos zwembad


Explanation:
Een eindeloos zwembad om heel ver bij weg te dromen...

Erik Boers
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 14