KudoZ home » English to Dutch » Tourism & Travel

partial kitchen

Dutch translation: eenvoudige keuken


11:31 Jan 15, 2008
English to Dutch translations [Non-PRO]
Marketing - Tourism & Travel
English term or phrase: partial kitchen
Uit de beschrijving van een vakantiepark:
The studios, one- and two-bedroom units each have a partial kitchen and private balcony, while on-site amenities include two swimming pools, a health club and tennis courts.

Er wordt niet bij verteld wat er aanwezig is in de keuken, of hoe groot hij is.

Hoe zouden jullie dit vertalen? Kleine keuken, mini-keuken?
Hester Eymers
Netherlands
Dutch translation:eenvoudige keuken
Explanation:
Hoewel ik op het internet veel referenties vind voor "minikeuken", zou ik het zelf liever vertalen met "eenvoudige keuken".
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Ik twijfelde tussen 'kitchenette' en 'eenvoudige keuken', maar heb toch voor de laatste gekozen. Iedereen bedankt voor de suggesties en commentaren!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3eenvoudige keuken
vixen
5 +1kitchenetteToiny Van der Putte-Rademakers
4open keukenxxxRrunner
3basiskeukentje
Roel Verschueren
3keukenblok
Suzanne Deveson
3gedeeltelijke keuken
Ron Willems


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
eenvoudige keuken


Explanation:
Hoewel ik op het internet veel referenties vind voor "minikeuken", zou ik het zelf liever vertalen met "eenvoudige keuken".

vixen
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 31
Grading comment
Ik twijfelde tussen 'kitchenette' en 'eenvoudige keuken', maar heb toch voor de laatste gekozen. Iedereen bedankt voor de suggesties en commentaren!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
7 mins
  -> Bedankt JW

agree  Kate Hudson
11 mins
  -> Thanks, Kate

agree  Sandra Bakker: Ja, zo begrijp ik het ook meteen. Een deel van een keuken. Eenvoudig dus, met alleen de 'basics'.
9 hrs
  -> Bedankt Sandra. Inderdaad zeer 'basic'. Geschikt om een eitje te bakken of een eenvoudige maaltijd te bereiden, maar niet bedoeld voor uitgebreid kokkerellen.

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gedeeltelijke keuken


Explanation:
meestal ontbreekt bijvoorbeeld de oven in een partial kitchen.

volgens mij is een partial kitchen meestal tevens een open keuken, dus de afmetingen (klein of mini) zijn dan wat moeilijk te bepalen.

eventueel:
gedeeltelijk toegeruste keuken



Ron Willems
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 46

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vic voskuil: ik zie ook geen reden waarom de vertaling zou moeten worden aangepast, gewoon een 'gedeeltelijk(e) (ingerichte) keuken', ik denk niet dat die woordkeus vakantiegangers afschrikt.// "eenvoudige keuken" doet mij denken aan stamppot-met-worst :)
38 mins
  -> merci Vic - ik zou ook eerder schrikken van een "minikeuken"... en "eenvoudige keuken" roept bij mij associaties op met goedkope troep, terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn. incompleet, maar wel luxueus :-)

disagree  vixen: 'Gedeeltelijke keuken' roept ongewenste associaties op: welk deel zou ontbreken? Is er bijv. wel een aanrecht maar zijn de kookplaten nog niet geplaatst?
42 mins
  -> dank je, Vixen. maar volgens de meeste google-hits ontbreekt er inderdaad iets (een "stove", meestal), zoals "partial" ook suggereert. ik zeg dan ook niet "onvoltooid" of "onaf" o.i.d., maar "gedeeltelijk" - zoals de brontekst ook zegt :-)

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
keukenblok


Explanation:
In appartementen en studio's noem je zoiets ook vaak een 'keukenblok'.

Als je op de afbeeldingen kijkt via Google zie je dat het bij 'partial kitchen' vaak om een los keukenblok gaat dat in de woonkamer staat.

Suzanne Deveson
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
open keuken


Explanation:
Ik denk dat de term open keuken, waar de keuken dan direct uitmondt in een andere kamer, en dus deel uitmaakt van deze andere kamer, hier best van toepassing is.
In mijn studententijd heb ik meerdere jaren verbleven in dergelijke studios.
Voor een voorbeeld, zie de 5e foto van de vakantiehuis-link hieronder.


    Reference: http://www.vakantiehuisje-drenthe.com/fotoboek.html
xxxRrunner
Thailand
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kitchenette


Explanation:
Van Dale: klein ingebouwd keukentje (bv. in vakantieappartement, kleine flats, bejaardenwoningen etc.).

Toiny Van der Putte-Rademakers
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Suzanne Deveson: De vraag is al afgesloten, maar dit vind ik de beste oplossing!
1 hr
  -> Dank je wel, Suzanne.

22 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
basiskeukentje


Explanation:
zou ook nog kunnen

Roel Verschueren
Austria
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7