KudoZ home » English to Dutch » Tourism & Travel

nightly turndown service

Dutch translation: turndownservice


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:turndown service
Dutch translation:turndownservice
Entered by: Linda Ferwerda

07:15 Aug 14, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tourism & Travel / hotel
English term or phrase: nightly turndown service
Voorziening voor de gasten van een hotel
Linda Ferwerda
? turndowndienst, turndown
Explanation:
Deze dienst houdt in dat de kamer wordt klaargemaakt voor de nacht. (<turn down the sheets: de lakens omslaan)Ik ben niet op de hoogte van een Nederlandse term, maar het Engels wordt vaak overgenomen. "instopdienst" of iets dergelijks lijkt me eerder ludiek.
Selected response from:

Arvid Hanssens
Grading comment
Ik houd het inderdaad op de Engelse term. Allebei bedankt voor de hulp, maar helaas kan ik maar aan één de punten geven.

Groeten,

Linda
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3elke avond 'turndown service'
Antoinette Verburg
4 +2? turndowndienst, turndownArvid Hanssens


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
? turndowndienst, turndown


Explanation:
Deze dienst houdt in dat de kamer wordt klaargemaakt voor de nacht. (<turn down the sheets: de lakens omslaan)Ik ben niet op de hoogte van een Nederlandse term, maar het Engels wordt vaak overgenomen. "instopdienst" of iets dergelijks lijkt me eerder ludiek.


    Reference: http://www.bookings.nl/hotels/westinrotterdam?&lang=nl
    Van Dale Groot Wdb En-Nl
Arvid Hanssens
Native speaker of: Dutch
Grading comment
Ik houd het inderdaad op de Engelse term. Allebei bedankt voor de hulp, maar helaas kan ik maar aan één de punten geven.

Groeten,

Linda

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jos Essers: Dit is inderdaad wat er gebeurt, maar hoe in het nederlands??
1 hr

agree  Monika Martens: ook goed
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
elke avond 'turndown service'


Explanation:
De term 'turndown service' wordt inmiddels in het Nederlands ook gebruikt, zie bijv. referentie no. 1.
De service houdt in dat iemand het bed komt openslaan, zodat de gast makkelijk in bed kan stappen... Eventueel wordt daarbij ook een bonbon of een roos op het kussen gelegd... Tja...


    Reference: http://www.bookings.nl/hotels/renaissance?&lang=nl
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chantal Henno
1 hr

agree  Jos Essers
1 hr

agree  Monika Martens
2 hrs