KudoZ home » English to Dutch » Tourism & Travel

family permit

Dutch translation: vergunning voor minderjarigen


09:52 Mar 26, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tourism & Travel / Tourism
English term or phrase: family permit
Bars which hold a family permit, can open between een 12noon and 3.30pm.
Renate van den Bos
Dutch translation:vergunning voor minderjarigen
Explanation:
vergunning om minderjarigen te servere/bedienen

waarschijnlijk erg eigen aan het land.moet dit dan wel vertaald worden?
Selected response from:

Antoinette vH
France
Grading comment
Ik hou het op 'vergunning om minderjarigen te bedienen'. Bedankt allemaal voor jullie bijdrage!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1gezinsvergunning
joeky janusch
4gezinsvriendelijke schenkvergunning
Chris Hopley
4vergunning voor minderjarigen
Antoinette vH
3familievergunning
Garboktrans
3dagvergunning
AAAmedical


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
familievergunning


Explanation:
+

Garboktrans
Spain
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SpanishSpanish

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dagvergunning


Explanation:
Op maandag 29 juli 2002 brengt Stadsdeel Binnenstad plotseling in een persbericht naar buiten dat aan stichting BarSt van Vrankrijk een horeca- en een exploitatie vergunning is verleend. Op 5 okt. 2001 zijn deze vergunningen inderdaad door deze stichting aangevraagd. Vrankrijk wordt een legale "para-commerciele" instelling met openingstijden ergens tussen 07.00 en 01.00 uur door de week en in het weekend tot maximaal 03.00 uur. Dit zijn de gewone openingstijden die gehanteerd worden voor horecazaken met een zogenaamde dagvergunning. Dat in de ons uitgereikte vergunningen staat dat we in het weekend ook om 01.00 uur dicht moeten zullen we maar aan een foutje van het stadsdeel toeschrijven. Tijdens de onderhandelingen vorig jaar is ook voor een ieder duidelijk geworden dat we politiecontrole niet zullen toelaten, de enige taak die aan hen is toebedeeld is het toezien op de sluitingstijden. Op deze wijze hoeft men tijdens een informatieavond of discussiebijeenkomst niet bang te zijn dat de hermandad even komt "controleren" of alles wel goed gaat.




    Reference: http://squat.net/vrankrijk/tekst/oud.html
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
gezinsvergunning


Explanation:
Hiermee wordt bedoeld dat ook minderjarigen als deel van een gezin, de bar binnen mogen gaan.

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
4 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vergunning voor minderjarigen


Explanation:
vergunning om minderjarigen te servere/bedienen

waarschijnlijk erg eigen aan het land.moet dit dan wel vertaald worden?


Antoinette vH
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Ik hou het op 'vergunning om minderjarigen te bedienen'. Bedankt allemaal voor jullie bijdrage!

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gezinsvriendelijke schenkvergunning


Explanation:
Of 'gezinsvriendelijke kroeg met een zogenaamde Family Permit'.

Chris Hopley
Netherlands
Works in field
Native speaker of: English