KudoZ home » English to Dutch » Tourism & Travel

landing card

Dutch translation: inreiskaart


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:landing card
Dutch translation:inreiskaart
Entered by: Willemina Hagenauw

10:08 Aug 6, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Tourism & Travel / internationale trein
English term or phrase: landing card
Ik weet dat dit landingskaart is, maar hoe noem je hem als hij op de Eurostar - trein in ontvangst wordt genomen?
Willemina Hagenauw
inreiskaart
Explanation:
:)
Selected response from:

Siegfried Armbruster
Germany
Grading comment
Ja, ik vind dit de beste oplossing. Hartelijk dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1inreiskaart
Siegfried Armbruster
4 -1inreisvisum
Jacqueline van der Spek
3 -1reisdocument
Adela Van Gils


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
inreiskaart


Explanation:
:)

Siegfried Armbruster
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ja, ik vind dit de beste oplossing. Hartelijk dank!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen: zie bijv. http://www.carribien.nl/praktische_informatie.htm
35 mins

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
inreisvisum


Explanation:
HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  vixen: Een "landing card" is niet hetzelfde als een inreisvisum. Ook voor landen zonder visumplicht kun je een inreiskaart moeten afgeven, zie bijv. http://www.us-passport-service-guide.com/foreign-entry-requi...
20 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
reisdocument


Explanation:
Ik denk dat er voor Europa geen "inreiskaart" nodig is. De grenzen zijn d.m.v. het Schengenakkoord opgeheven. Daarom iets algemeners misschien, zoals reisdocument.

Adela Van Gils
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  FionaT: Het Verenigd Koninkrijk is geen onderdeel van Schengen. Niet-EU burgers die met Eurostar die kant opgaan hebben dus wel degelijk een inreiskaart nodig.
2 days14 hrs