ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Dutch » Transport / Transportation / Shipping

20 Foot dry

Dutch translation: 1 teu gesloten container

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:20 Foot dry
Dutch translation:1 teu gesloten container
Entered by: Sandra Ponfoort

20:42 Apr 29, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping / Transportterm
English term or phrase: 20 Foot dry
Is een term van afmetingen van containers. Het zou gewoon "20 voet droog" kunnen zijn maar lijkt me te simpel. Net als 20 Foot Flat Rack; 20 Foot Open Top etc. Heb gezocht op Google, niets in NL sites wat het zou kunnen zijn. Als iemand me al met een link (waar ze allemaal staan) kan helpen, ben ik blij
Sandra Ponfoort
1 teu drooggoed
Explanation:
1 teu is de internationale benaming van een 20 ft container, 6 meter lang

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 13 hrs 3 mins (2005-05-01 09:45:53 GMT)
--------------------------------------------------

TEU is een afkorting. \"Een TEU (twenty feet equivalent unit) is de uniforme maateenheid voor de inhoud van containers.\" (zie ref.)

http://www.rws-avv.nl/scheepvaart/810.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 13 hrs 3 mins (2005-05-01 09:46:26 GMT)
--------------------------------------------------

hoop dat je hier verder mee komt
Selected response from:

Mariette van Heteren
Turkey
Grading comment
Dank je wel voor uitleg. Heb deze link gevonden: http://www.containershipping.nl/containerindentificationNL.html en voor "dry" gesloten gekozen, is ahw de "gewone"container
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +11 teu drooggoed
Mariette van Heteren
1 +120 voet (tank)container voor droog stortgoed
Leo te Braake | dutCHem


Discussion entries: 1





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
20 foot dry
20 voet (tank)container voor droog stortgoed


Explanation:
i.t.t. tankcontainers voor vloeibare producten
Die laatste ken ik, de eerste bestaan analoog aan tankauto's voor bv kalk of cement vermoedelijk ook.

Leo te Braake | dutCHem
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: yes, dry (bulk)
2 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
20 foot dry
1 teu drooggoed


Explanation:
1 teu is de internationale benaming van een 20 ft container, 6 meter lang

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 13 hrs 3 mins (2005-05-01 09:45:53 GMT)
--------------------------------------------------

TEU is een afkorting. \"Een TEU (twenty feet equivalent unit) is de uniforme maateenheid voor de inhoud van containers.\" (zie ref.)

http://www.rws-avv.nl/scheepvaart/810.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 13 hrs 3 mins (2005-05-01 09:46:26 GMT)
--------------------------------------------------

hoop dat je hier verder mee komt


Mariette van Heteren
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 6
Grading comment
Dank je wel voor uitleg. Heb deze link gevonden: http://www.containershipping.nl/containerindentificationNL.html en voor "dry" gesloten gekozen, is ahw de "gewone"container

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacques Wolse: Vroeger ooit aangeduid met 'dry box container', de 'gewone' standaard 6 meter container voor stukgoed
5 mins
  -> bedankt.