KudoZ home » English to Dutch » Transport / Transportation / Shipping

freight forwarding

Dutch translation: expeditie / bevrachting / logistiek


07:45 Jul 26, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Transport / Transportation / Shipping
English term or phrase: freight forwarding
XXX is a new freight-forwarding service that delivers
the full benefit of YY operating and service excellence to
customers with international shipping needs.
Havona
Netherlands
Dutch translation:expeditie / bevrachting / logistiek
Explanation:
Ben het eens met Linda, maar 'expeditie' en 'bevrachting' zijn ook mogelijkheden. Tegenwoordig wordt in dit verband ook te pas en te onpas de term 'logistiek' gebruikt. 'Freight forward' kan overigens ook 'vracht betaalbaar op bestemming' betekenen (bron: Lexicon Scheepvaart & Transport, Van Kluijven).
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2expeditie / bevrachting / logistiekJack den Haan
4 +1transportLinda Ferwerda
4vrachtmanagementStefan de Boeck


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
transport


Explanation:
.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur
3 hrs
  -> dank je wel, Saskia!

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
expeditie / bevrachting / logistiek


Explanation:
Ben het eens met Linda, maar 'expeditie' en 'bevrachting' zijn ook mogelijkheden. Tegenwoordig wordt in dit verband ook te pas en te onpas de term 'logistiek' gebruikt. 'Freight forward' kan overigens ook 'vracht betaalbaar op bestemming' betekenen (bron: Lexicon Scheepvaart & Transport, Van Kluijven).

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 48
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: zonder logistiek. Dat is veel te allesomvattend: ook planning in productie valt er onder.
1 hr
  -> Bedankt Leo! Zoals ik al zei: te pas en te onpas...

agree  11thmuse: een freight forwarder is een bevrachter
23 hrs
  -> Bedankt Henk!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vrachtmanagement


Explanation:
maar vrachtverzending zal beter passen.

de http is voor vrachtmanagement (waar de heer Bakker voorstelt om)
"vrachtmanagement, freight forwarding, toe te voegen aan de dienstverlening van TPG."


    group.tnt.com/Images/Notulen_ AVA_TPGNV_070405_tcm31-124412.pdf
Stefan de Boeck
Belgium
Native speaker of: Dutch