KudoZ home » English to Dutch » Transport / Transportation / Shipping

stepframe trailer

Dutch translation: dieplader


14:29 Aug 20, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping / transport
English term or phrase: stepframe trailer
soort oplegger waarop een koelunit is geïnstalleerd. Helaas geen verdere context.
Linda Ferwerda
Dutch translation:dieplader
Explanation:
Als ik de foto's van een stepframe trailer en een dieplader bekijk, denk ik dat we hier met de juiste oplossing zitten. Het klopt inderdaad dat er een frigobak kan gemonteerd worden op een dieplader.


--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-20 19:39:41 (GMT)
--------------------------------------------------

Ik heb dit nog even gecheckt met een trucker en hij bevestigde mij dat het hier om een dieplader gaat. De \'step\' verwijst hier naar de trap die in het chassis zit. Het hoger gedeelte gaat op het plateau van de cabine, en dan gaat het trapsgewijs naar beneden zodat het laadniveau lager ligt. Hierop worden dan containers of andere bakken geplaatst.
Van lowloaders nog nooit gehoord, kan bestaan, maar deze vertaling zou toch moeten correct zijn, alhoewel ik het natuurlijk zelf geen 100% kan bevestigen. Misschien collega\'s die dit kunnen bevestigen?
groetjes,
chanti
Selected response from:

Chantal Henno
Grading comment
Dank je wel voor je hulp!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4stepframe
Jos Essers
3 -1dieplader
Chantal Henno


  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
dieplader


Explanation:
Als ik de foto's van een stepframe trailer en een dieplader bekijk, denk ik dat we hier met de juiste oplossing zitten. Het klopt inderdaad dat er een frigobak kan gemonteerd worden op een dieplader.


--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-20 19:39:41 (GMT)
--------------------------------------------------

Ik heb dit nog even gecheckt met een trucker en hij bevestigde mij dat het hier om een dieplader gaat. De \'step\' verwijst hier naar de trap die in het chassis zit. Het hoger gedeelte gaat op het plateau van de cabine, en dan gaat het trapsgewijs naar beneden zodat het laadniveau lager ligt. Hierop worden dan containers of andere bakken geplaatst.
Van lowloaders nog nooit gehoord, kan bestaan, maar deze vertaling zou toch moeten correct zijn, alhoewel ik het natuurlijk zelf geen 100% kan bevestigen. Misschien collega\'s die dit kunnen bevestigen?
groetjes,
chanti


    Reference: http://www.crm.nl/stock/detail/t625.htm
    Reference: http://home.planet.nl/~miho2.assen/images/am50.jpg
Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch
Grading comment
Dank je wel voor je hulp!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jos Essers: een dieplader is een lowloader en geen stepframe
56 mins
  -> zie note added

neutral  Nellie Voss: Misschien een semi-dieplader...
1 day1 hr
  -> zou kunnen

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stepframe


Explanation:
Het ziet er een beetje uit als een autoped. Vandaar waarschijnlijk ook ''step'' frame.

Foto's op de referentie site

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-20 16:24:32 (GMT)
--------------------------------------------------

Kijk ook op : http://www.mercurytrailers.co.uk/ voor de diverse soorten en engelse benamingen!


    Reference: http://www.fransdewit.nl/tanktrucking.htm
    Reference: http://www.ashcrofttrailer.co.uk/Stepframetautliner.html
Jos Essers
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11