KudoZ home » English to Dutch » Transport / Transportation / Shipping

Transport Thresholds

Dutch translation: (transport-, vervoers-)drempels


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Transport Thresholds
Dutch translation:(transport-, vervoers-)drempels
Entered by: Willemina Hagenauw

08:16 Aug 2, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Transport / Transportation / Shipping / transport thresholds
English term or phrase: Transport Thresholds
The (transport) threshold where the indidual receptacles (containing) dangerous goods become in full scope of the Carriage of Dangerous Goods and Use of Transportable Pressure Equipment Regulations 2004 is totally dependent on the substance and the level of danger it presents.

Transport thresholds for driver training, emergency kit and orange plates.

Kunnen we hier gewoon drempels gebruiken? Het gaat erop dat als je een bepaalde hoeveelheid gevaarlijke goederen vervoert de bovenstaande Regulations in werking treden. Er is een soort "cut off point".
Willemina Hagenauw
(transport-, vervoers-)drempels
Explanation:
Dit was ook het eerste wat in me opkwam, dus stel ik voor dat je inderdaad voor 'drempels' kiest.
Eerste ingevingen zijn vaak niet slecht.
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Dit antwoord paste het best in mijn tekst omdat de drempels niet alleen met risico te maken had, maar ook met andere factoren.

Hartelijk dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2risicodrempels (i.v.m. transport)
Leo te Braake | dutCHem
3 +2grens
Henk Peelen
4(transport-, vervoers-)drempels
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
transport thresholds
(transport-, vervoers-)drempels


Explanation:
Dit was ook het eerste wat in me opkwam, dus stel ik voor dat je inderdaad voor 'drempels' kiest.
Eerste ingevingen zijn vaak niet slecht.

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dit antwoord paste het best in mijn tekst omdat de drempels niet alleen met risico te maken had, maar ook met andere factoren.

Hartelijk dank!

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
transport thresholds
risicodrempels (i.v.m. transport)


Explanation:
Drempel is inderdaad het woord.
Transportdrempel suggereert echter de grens tussen wel of niet mogen vervcoeren. Het gaat echter om het in werking treden van allerlei voorschriften (CDG, TPED) als het transpoirtrisico een waarde overschrijdt. Factoren die het risico bepalen zijn de identiteit van de stof, de hoeveelheid, en de aard van de containers. Boven een zeker risiconiveau is training nodig, opruimspullen en oranje risico-indicatoren op de auto

Leo te Braake | dutCHem
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Heb jouw oplossing niet gekozen, omdat de drempels niet alleen met risico te maken hebben, maar ook met andere factoren. Maar toch bedankt voor je suggestie!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chris Hopley
1 day3 hrs

agree  Ton Remkes: Weloverwogen! Dat 'risico' is o.i. een positieve, verduidelijkende toevoeging.
1 day13 hrs
The asker has declined this answer
Comment: Heb jouw oplossing niet gekozen, omdat de drempels niet alleen met risico te maken hebben, maar ook met andere factoren. Maar toch bedankt voor je suggestie!

57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
grens


Explanation:
het gaat hier volgens mij om een aantal factoren (niet uitsluitend gehaltes, maar ook de omgeving waarbinnen ze aanwezig zijn) die tezamen bepalen of voor die stof bepaalde voorschriften gelden. Een drempelwaarde doet echt aan een getal denken, grens is mijns inziens een wat breder begrip.

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  rodi: in het IATA reglement spreekt men ook over de grenswaarden van de hoeveelheden
18 mins

agree  Chris Hopley: grenswaarden
1 day2 hrs

neutral  Ton Remkes: Nog steeds lid van het Simplistisch Verbond? [Grapje!]
1 day13 hrs
  -> heb ze opgebeld en gevraagd of ik met terugwerkende kracht lid kon worden, maar ze wilden geen mensen die van gisteren zijn.