KudoZ home » English to Dutch » Zoology

"lie-in-wait"

Dutch translation: "op de loer liggende"


07:55 Aug 6, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Science - Zoology
English term or phrase: "lie-in-wait"
This is about the black widow spider:
The most fiendish of all 'lie-in-wait' spiders.
Toiny Van der Putte-Rademakers
Dutch translation:"op de loer liggende"
Explanation:
Is dit misschien wat. Van de "op de loer liggende spinnen"? Zomaar een ideetje!

Succes!
Selected response from:

Willemina Hagenauw
Grading comment
Precies wat ik zocht! Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6"op de loer liggende"
Willemina Hagenauw
4 +1spinnen die hun prooi opwachtenhirselina
4 +1in een hinderlaag liggenSerge L
3afwachten en grijpen
Jacqueline van der Spek


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
afwachten en grijpen


Explanation:
spinnen die hun prooi afwachten en dan grijpen of spinnen die op de loer liggen om hun prooi te grijpen.

HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
in een hinderlaag liggen


Explanation:
[PDF] De Spin
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... web om hun prooi te vangen en andere vallen aan vanuit een hinderlaag. Er zijn ongeveer
30 soorten die gevaarlijk zijn voor de mens. Waaruit bestaat een spin ? ...
users.skynet.be/zoekheteensop/werkstuk/spin.pdf - Toegevoegde zoekresultaten - Gelijkwaardige pagina's

SPINNEN
... valdeurspinnen zetten vallen of vallen uit een hinderlaag aan. ... zoals springspinnen
zijn goede jagers en besluipen hun prooi. ... De spin verbergt zich in het hol. ...
www.montessorischool.nl/Kinderpagina/ Website1/SPINNEN%20Arne%20Luc.htm - 32k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's

[PDF] VIVARIUM
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... 5. Hoe vangt een spin haar prooi? ... is bedekt met: Talrijke vogelspinnen liggen in hinderlaag
in een ... Zodra een prooi voorbijkomt, bespringen ze die en spuiten er ...
www.natuurwetenschappen.be/ museum/servedu/pdf/vivarium_n2_n.pdf - Gelijkwaardige pagina's

Succes,

Serge L.


    Reference: http://www.google.be/search?hl=nl&ie=UTF-8&q=%2B+%22spin%22+...
Serge L

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem
16 mins
  -> Bedankt Leo!

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
"op de loer liggende"


Explanation:
Is dit misschien wat. Van de "op de loer liggende spinnen"? Zomaar een ideetje!

Succes!

Willemina Hagenauw
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Precies wat ik zocht! Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen
10 mins

agree  Henk Peelen
12 mins

agree  Marian Pyritz
13 mins

agree  Iris70
41 mins

agree  Paul Peeraerts
4 hrs

agree  Nanny Wintjens
9 hrs

52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
'lie-in-wait' spiders.
spinnen die hun prooi opwachten


Explanation:
De kogelspin maakt een rommelig ruimtelijk web waarin de prooi verstrikt raakt als deze er door vliegt of erin springt. De hangmatspinnen hangen alle onderste boven onder de geconstrueerde
hangmat. Er boven zijn niet kleverige draden geweven. Een prooidier dat er in geraakt valt dan naar beneden op de hangmat waar de spin het overmeestert.
Trechterspinnen construeren horizontale matten en wachten in de als een trechter gebouwde schuilplaats tot er een prooi op komt.
Jachtspinnen zoals de springspin, scherpoogspin en krabspin besluipen of wachten op hun prooi en maken geen web. Springspinnen gebruiken het spindraad als veiligheidslijn. Zij laten een draad achter tijdens het lopen en springen. Als de sprong mislukt blijft zij aan de draad
hangen en kan ze weer terugkruipen naar haar uitgangspositie
De wolfspin gebruik haar web alleen voor het maken van een cocon en voor de bekleding van haar schuilplaats.
of jachtspinnen die hun prooi opwachten


In addition, spiders can be grouped according to their way of life. Web-spinning spiders spin webs to trap insects. Hunting spiders run after insects or lie in wait for them. http://www2.worldbook.com/wc/popup?path=features/insects&pag...


    Reference: http://www.xs4all.nl/~harhiem/De_spin.pdf
hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
27 mins