ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Farsi (Persian) » Business/Commerce (general)

break-even

Farsi (Persian) translation: نقطه سر به سر

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:break-even
Farsi (Persian) translation:نقطه سر به سر

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
07:56 Mar 30, 2009
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Additional field(s): Finance (general)
English term or phrase: break-even
Definition from PowerHomeBiz.com:
The point of business activity when total revenue equals total expenses. Above the break-even point, the business is making a profit. Below the break-even point, the business is incurring a loss.

Example sentence(s):
  • On the surface, break-even analysis is a tool to calculate at which sales volume the variable and fixed costs of producing your product will be recovered. Another way to look at it is that the break-even point is the point at which your product stops costing you money to produce and sell, and starts to generate a profit for your company. Weatherhead School of Management
  • Generally, an initial break-even analysis focuses on a relatively narrow range of sales volume in which variable costs are simple to calculate. JBV's Competitive Edge
  • A senior executive at Associated Newspapers has predicted that the London freesheet it is launching today will break even within four years, sooner than expected in its original business plan. guardian.co.uk
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

نقطه سر به سر
Definition:
نقطه سربسر نقطه اي از توليد و فروش است كه:

1)جمع سود برابر باجمع هزينه ها باشد
2)جمع مبلغ حاشيه فروش برابربا جمع هزينه هاي ثابت باشد
3)جمع هزينه هاي متغيربرابرباجمع هزينه هاي ثابت باشد
4)جمع مبلغ حاشيه فروش برابربا جمع هزينه هاي متغير باشد
Selected response from:

Ali Beikian
Iran
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +4نقطه سر به سر
Ali Beikian
5 +1نقطه تعادل سود و زيان
Hossein Abbasi Mohaghegh


  

Translations offered


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
نقطه سر به سر


Definition from مشاور خدمات حرفه ای:
نقطه سربسر نقطه اي از توليد و فروش است كه:

1)جمع سود برابر باجمع هزينه ها باشد
2)جمع مبلغ حاشيه فروش برابربا جمع هزينه هاي ثابت باشد
3)جمع هزينه هاي متغيربرابرباجمع هزينه هاي ثابت باشد
4)جمع مبلغ حاشيه فروش برابربا جمع هزينه هاي متغير باشد

Example sentence(s):
  • شركت پست به نقطه سر به سر درآمد و هزینه رسید ... پست پس از مدت‌ها زیان‌دهی، سرانجام در سال 85 به نقطه سر به سر درآمد و هزینه رسید. ... - ictna.ir  
  • محاسبه نقطه سر به سردر شرکت های لیزینگ برای محاسبه انواع نقطه سر به سر در شرکت های تولیدی مقدار عددی متغیرهای ذیل الزامی است 1- تعداد فروش کالا (Q) 2- قیمت هر واحد کالا (P) 3- هزینه متغیر هر واحد محصول(V) 4- هزینه های ثابت (F) 5- سود قبل از بهره و مالیات (EBIT) 6- هزینه تامین مالی(I) 7- نرخ مالیات (T) 8- تعداد سهام منتشر شده (N) 9- سود هر سهم (EPS) - روزنامه سرمایه  
  • اینها احتمالاً زیانهایی دیده اند که از مدتها پیش به آنها عادت کرده اند. با این حال امیدوارند با سربه سر کردن سود و زیان غرور خود را فرو بنشانند و حتی حاضرند انتظار بکشند - گلچین سهام  
Ali Beikian
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 20

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Farzad Akmali
42 mins
  -> Thank you, Sir!

Yes  Edward Plaisance Jr
4 hrs
  -> Thank you, Sir!

Yes  Salman Rostami
21 hrs
  -> Thank you, Sir!

Yes  Afsaneh Pourjam
2 days2 hrs
  -> Thanks a lot!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
نقطه تعادل سود و زيان


Definition from own experience or research:
نقطه اي است كه در آن واحد تجاري نه سود دارد نه زيان.
به عبارت ديگر نقطه اي است كه در آن حاشيه فروش با هزينه ثابت برابر مي شود.
نقطه اي است كه در آن درآمد كل با هزينه كل برابر مي شود.

Example sentence(s):
  • فريتز هندرسون مدير مالي جنرال موتورز مي‌گويد: «در آمريكاي شمالي با حمايت بسيار به نقطه تعادل سود وزيان رسيده‌ايم. اما رسيدن به نقطه تعادل سود و زيان كل كارنيست.)) - مطالب آموزشي درباره ف  
  • هر بخش جهت شروع، قطع و اتمام ارائه خدمات مستقيماً قراردادها را با ساير دپارتمانها و ادارات منعقد مي نمايد. در بخش مسافري منطقه پاريس (lle de France) يارانه زيادي پرداخت مي شود ولي ساير بخشها به نقطه تعادل سود و زيان رسيده اند - سایت اداره کل امور بین  
  • حالا ايرباس با ساختن A380 نمادي درست كرده تا ذهن مسافران را در تمام جهان تسخير كند. مسئولان ایرباس قبلا اعلام کرده بودند باید 420فروند از غول 2طبقه‌شان بفروشند تا پروژه A380 به نقطه تعادل سود و زيان برسد (هرچند الان مسلما به اين تعداد - به علت تاخیرهای زیاد در توليد انبوه و کاهش ارزش - اضافه شده). در اين صورت A380 را می‌شود به معنای واقعی يك «تغييردهنده بازي» به حساب آورد که بقیه بايد با قوانين جديد آن بازي كنند - همشهري  

Explanation:
تعريف كه در بالا آو.رده شده است از كتاب حسابداري صنعتي نوشته آقايان اصغر اسدي – فرهاد صفي خاني مي باشد.
Hossein Abbasi Mohaghegh
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Salman Rostami: ترجمه شما درست است اما "نقطه سر به سر" تا حدی عامیانه و پر کاربردتر است
16 hrs




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License