ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Farsi (Persian) » Cosmetics, Beauty

emulsifier

Farsi (Persian) translation: امولسیفایر

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:emulsifier
Farsi (Persian) translation:امولسیفایر

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
22:54 Feb 18, 2009
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Medical - Cosmetics, Beauty
Additional field(s): Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: emulsifier
Definition from ukhairdressers.com:
A thickening agent and/or binding agent added to products to change their physical composition (joins two or more ingredients together). For example, it can turn a lotion into a cream.

Example sentence(s):
  • Creams are made by pre-mixing all the materials forming the fat-phase, that is, the emulsifier, consistency agent (Cocoa or Shea butter) and vegetable oils. Pacific Institute of Aromatherapy
  • Any personal care product that contains both water based and oil based ingredients must also contain an emulsifier. It is the emulsifier that enables these two normally repellent ingredients to mix together to form a cream or lotion. Green People
  • The reason the fat does not float to the top immediately is due to the presence of emulsifiers; in this case, a milk protein called sodium caseinate as well as several phopholipids. Cosmetic Chemistry
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

امولسیفایر
Definition:
امولسيفاير ؛
ترکيبي که موجب پخش شدن ذرات بسيار کوچک يک مايع در مايع ديگر مي شود .م
Selected response from:

Farzad Akmali
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2امولسیفایر
Farzad Akmali
5 +1امولسیون کننده
Farzad Akmali
5امولسیون ساز
Ali Beikian


  

Translations offered


4 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
امولسیون کننده


Definition from دانشگاه علوم پزشکی اص:
امولسيون به مخلوط دو ماده (مايع) امتزاج ناپذيراطلاق ميگردد مانند مخلوط روغن در آب. مواد امولسيون كننده مخلوط هاي امولسيون را پايدار نگه ميدارند تا دو ماده از يكديگر جدا نشوند. م

Example sentence(s):
  • در يك امولسيون پايدار، ‌مقادير كمي از يك عامل امولسيون كننده يا امولسيفاير براي ايجاد ثبات و پايداري در امولسيون مورد نياز است. به طور معمول امولسيون داراي يك فاز اصلي يا پيوسته (Continuous Phase) و فاز ديگري به نام فاز پراكنده (Dispersed Phase) مي‌باشند. م - علوم پزشکی بوشهر  
  • امولسيون كننده ها موادى هستند كه دو سر دارند، آنتى اكسيدان ها از فساد و ترشيدگى مارگارين جلوگيرى مى كنند و هيدروژنه يعنى افزودن نوعى ماده به نام هيدروژن كه موجب سفت تر شدن مارگارين مى شود تا بيشتر به كره شباهت داشته باشد.م - روزنامه ایران  
  • کتیرا دارای خاصیت ضد باکتریایی است و د ر داروسازی به مصارف تهیه موسیلاز و گرد کتیرا و تهیه قرص های مختلف می رسد . بعلاوه چون دارویی است امولسیون دهنده جهت معلق نگهداشتن گرده های دارویی و غیر محلول در آب به کار می رود . همچنین به عنوان امولسیون کننده روغنها ورزینها استفاده میشود . م - اداره منابع طبیعی  
Farzad Akmali
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 8

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Behzad Molavi: ترکیب امولسیون‌دهنده گیراتر و شکیل‌تر بوده و بسیاری از استادان دانشکده‌های داروسازی دانشگاههای تهران و شهید‌بهشتی آنرا به امولسیون کننده ترجیح میدهند.
55 days
  -> Thank you so much Sir!

4 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
امولسیفایر


Definition from babylon:
امولسيفاير ؛
ترکيبي که موجب پخش شدن ذرات بسيار کوچک يک مايع در مايع ديگر مي شود .م

Example sentence(s):
  • امولسيفاير ماده اي است که مولکول آن از دو قسمت آبدوست و چربي دوست تشکيل گرديده است. قسمت چربي دوست آن به قير و قسمت آبدوست آن به مولکولهاي آب مي چسبند و با ايجاد سپر از چسبيدن مولکولهاي قير به يکديگر جلوگيري مي نمايند - شرکت طراحان  
  • امولسیفایر ها از نظر شیمیایی موادی هستند با یک قطب آب دوست و یک قطب آب گریز ،که در واقع قطب آب دوست بطرف ملوکولهای آب جذب و قطب آب گریز بطرف چربی جذب می شود و یک پایداری در مخلوط مواد بوجود می آورد. - هتلداری  
  • محصولات سالم: در ترتيلاها امولسيفايرها سبب افزايش انعطاف و مدت‌زمان نگهداري محصول مي‌شوند.م - مقالات علمی  

Explanation:
امولسيون سيستمی است از دو ماده ی غير قابل امتزاج که يکی در ديگری پخش شده است.در امولسيون دو فاز وجود دارد: فاز پراکنده و فاز پيوسته.در فاز پراکنده ماده به طور يکنواخت در ماده ی ديگر پخش شده است و در فاز پيوسته در سراسر ماده فاز پراکنده پخش شده است.زمانی که دو ماده ی غير قابل امتزاج با هم مخلوط می شوند ، انرژی در سطح دو فاز به وجود می آيد.کشش سطحی می تواند در اثر مخلوط کردن يا شکستن فاز پخش شده به شکل ذرات کوچکتر افزايش يابد.نتيجه ی افزايش کشش سطحی بی ثباتی امولسيون،که باعث يک يا ترکيبی مکانيسم ها می شود:

خامه ای شدن : باعث افزايش دو فاز بر اساس تفاوت چگالی ناشی از نيروی وزنی می شود .م

منعقد شدن : عبارت است از حرکت يا خوشه ای شدن قطرات فاز پراکنده دليل عمده ی منعقد شدن بار الکتريکی نا کافی در سطح گلبولی می باشد .م

به هم چسبيدگی : زمانی رخ می دهد که قطرات به يکديگر چسبيده و لايه ی ما بين دو فاز تخريب شوند .م
Farzad Akmali
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 8

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Behzad Molavi
55 days
  -> Many Thanks!

Yes  Habib Shariati
181 days
  -> Thanks Sir!

74 days   confidence: Answerer confidence 5/5
امولسیون ساز


Definition from own experience or research:
عامل غلیظ کننده یا پیوند دهنده که به منظور تغییر ترکیب فیزیکی یک فراورده بدان افزوده می شود.

Example sentence(s):
  • چسبندگی ذرات قیر به یکدیگر در محیط آب توسط ماده ای به نام "امولسیون ساز" (Emulsifier) تأمین می شود.ملکولهای امولسیون ساز اطراف هر ذره قیر را پوشانده و .. - شرکت مومیای دلیجان  
  • مجموعه اصيل نوکا: اين مجموعه شکلاتهاي نوکا Noka به قيمت 854 دلار در ازاي هر پوند به فروش ميرسند و از بهترين نوع شکلات سياه هستند و از %75 کاکائوي يک دست و خالص، کره کاکائو و شکر تهيه ميشوند. در ساخت اين شکلات از هيچ ماده امولسيون ساز مانند لسيتين استفاده نميشود و وانيل هم ندارد. اين شکلات سازي در دالاس، تگزاس قرار دارد. - روزنامه ابتکار  
  • شکلاتهاي دوباو و گاله Debauve & Gallais ، محصول فرانسه به طور سنتي، شکر کم و کاکائوي عالي و فراوان دارند. در اين شکلاتها از هيچ ماده امولسيون ساز مانند لسيتين استفاده نميشود و علامت مشخصه آنها استفاده از بهترين افزودنيهاي جهان است، از جمله : فندق پيه مونت، بادام اسپانيايي، کشمش ترکيه و بلوط تورين. هيچ گونه رنگ و ماده نگه دارنده به اين شکلاتهاي 94 دلاري(هر پوند) اضافه نميشود. - سايرن  

Explanation:
سایر معادل های متداول:

امولسیون دهنده: 174 مورد
عامل امولسیون کننده: 147 مورد
ماده امولسیون کننده: 61 مورد
Ali Beikian
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License