ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Farsi (Persian) » Journalism

most combat-herdened militry

Farsi (Persian) translation: جنگ دیده ترین ارتش/نیروهای نظامی

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:most combat-herdened militry
Farsi (Persian) translation:جنگ دیده ترین ارتش/نیروهای نظامی
Entered by: Armineh Johannes

17:39 Jul 5, 2010
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Journalism
English term or phrase: most combat-herdened militry
they comprise the finest, most combat-hardened military in our nation
Armineh Johannes
جنگ دیده ترین ارتش/نیروهای نظامی
Explanation:
این نیرو یکی از باتجریه ترین و جنگ دیده ترین ارتشهای روسیه است زیرا تجریه جنگ چچن را ...
http://ericjew.blogsome.com/2009/01/20/p146/

شاید در میان جمهوری های تازه استقلال یافته جنگ دیده ترین نیروی هوایی از آن آذربایجان و البته رقیب آن ارمنستان باشد. ...
http://kerman-tfb15.blogfa.com/post-3.aspx

--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2010-07-05 18:19:00 GMT)
--------------------------------------------------

کارکشته ترین نیروهای نظامی can be another very good equivalent as it is quite commonly used.

این رزمایش را می توان به جرات یک نقطه عطف در تبدیل پدافند هوایی کشور به یکی از مجهز ترین و کارکشته ترین نیروهای نظامی خاور میانه دانست،

پنتاگون يك تيم از كاركشته ترين نيرو هايش را موسوم به delta force عازم منطقه ميكند تاتحت عملياتي به طور مخفيانه و سري از قضايا با خبر شوند و گزارش دهند. ...

لشکر ایثار عبارت از نیروی کوماندو یا ویژه حزب اسلامی بود که کارکشته ترین مجاهدین حزب در آن شامل بوده و در واقع ستون فقرات حزب اسلامی افغانستان را تشکیل می ...
Selected response from:

Ali Beikian
Iran
Grading comment
thanks very much
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3جنگ دیده ترین ارتش/نیروهای نظامی
Ali Beikian
5 +2کارکشته ترین/ جنگ آزموده ترین نیروی نظامیAAO
5زبده ترین نیروهای نظامی
Farzad Akmali


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
most combat-hardened militry
جنگ دیده ترین ارتش/نیروهای نظامی


Explanation:
این نیرو یکی از باتجریه ترین و جنگ دیده ترین ارتشهای روسیه است زیرا تجریه جنگ چچن را ...
http://ericjew.blogsome.com/2009/01/20/p146/

شاید در میان جمهوری های تازه استقلال یافته جنگ دیده ترین نیروی هوایی از آن آذربایجان و البته رقیب آن ارمنستان باشد. ...
http://kerman-tfb15.blogfa.com/post-3.aspx

--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2010-07-05 18:19:00 GMT)
--------------------------------------------------

کارکشته ترین نیروهای نظامی can be another very good equivalent as it is quite commonly used.

این رزمایش را می توان به جرات یک نقطه عطف در تبدیل پدافند هوایی کشور به یکی از مجهز ترین و کارکشته ترین نیروهای نظامی خاور میانه دانست،

پنتاگون يك تيم از كاركشته ترين نيرو هايش را موسوم به delta force عازم منطقه ميكند تاتحت عملياتي به طور مخفيانه و سري از قضايا با خبر شوند و گزارش دهند. ...

لشکر ایثار عبارت از نیروی کوماندو یا ویژه حزب اسلامی بود که کارکشته ترین مجاهدین حزب در آن شامل بوده و در واقع ستون فقرات حزب اسلامی افغانستان را تشکیل می ...

Ali Beikian
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 24
Grading comment
thanks very much

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paran
58 mins
  -> Thank you very much!

agree  PrimoWords
8 hrs
  -> Thank you very much!

agree  Habib Alimardani
8 hrs
  -> Thank you very much, Sir!

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
زبده ترین نیروهای نظامی


Explanation:
This collocation is very common, you may also Google it.

زبده ترین نیروهای نظامی

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2010-07-05 18:38:08 GMT)
--------------------------------------------------

I found زبده ترین نیروهای with 8260 entries and زبده ترین نیروهای نظامی with 488 entries in google:

تفنگداران دریایی که زبده ترین نیروهای نظامی آمریکا بشمار می روند سه روز پیش با سه رزمناو غول پیکر وارد آبهای خلیج فارس شدند

http://www.azad-sho.mihanblog.com/post/9

از سویی سلمان یکی از زبده ترین نیروهای نظامی ایران بود. بگونه ای که تنها با یک تاکتیک توانست دین اسلام را از نابودی نجات دهد. ولی ای کاش این کار را نمی کرد.
http://www.amordad.net/forum/index.php?topic=9309.0

کلاه سبزهای ارتش(تیپ نوهد) از زبده ترین نیروهای نظامی ایران هستند که در زمان شاه پایه ریزی شد!
http://www.hammihan.com/forum/post1366303-271.html

Farzad Akmali
Specializes in field
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ali Beikian: With all respect, I think زبده ترین is too general an equivalent for "most combat-hardened".
1 hr
  -> Thanks so much Sir, my knowledge of translation is the tip and yours is the iceberg, but I have heard the same in Press reports and as I Googled it, in the news websites!

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
کارکشته ترین/ جنگ آزموده ترین نیروی نظامی


Explanation:
نیرویی که سختی های جنگ را دیده و آزموده و کارکشته شده است

AAO
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paran
54 mins
  -> thanks

agree  Fereidoon Keyvani
10 days
  -> thanks