ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Farsi (Persian) » Marketing / Market Research

brand loyalty

Farsi (Persian) translation: وفاداری به مارک

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:brand loyalty
Farsi (Persian) translation:وفاداری به مارک

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
17:45 Oct 19, 2009
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Bus/Financial - Marketing / Market Research
English term or phrase: brand loyalty
Definition from Yellowpencil:
The degree to which a customer is loyal to a given brand in that they are likely to re-purchase/re-use in the future. The level of loyalty indicates the degree to which a brand is protected form competitors.

Example sentence(s):
  • Companies generated brand loyalty for their products at a time of minimal competition and when mass media were available at comparatively low costs. JackMyers.com
  • Whether intentionally malicious or innocuous in nature, any exposure to an online threat can impact corporate reputation and ultimately affect revenue, profitability and brand loyalty. Electronic Retailer Blog
  • Brand loyalty is influenced by a complex blend of attitudes, behaviors and customer experiences. Measuring customer loyalty should reveal if and how your loyalty investments are paying off. Maritz
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

وفاداری به مارک
Definition:
اولويت يا ترجيح خريد يک مارک ويژه در يک قفسه محصول توسط مشتري، وفاداري به مارک نام دارد. مشتريان دريافته‌اند که مارک تجاري مورد نظرشان به آنها طرح وترکيب محصولي سالم، داراي سطوحي از کيفيت با قيمت مناسب عرضه مي‌کند. اين ادراک مشتري پايه واساسي براي تکرارخريدهاي جديد مي‌شود. مشتريان در آغاز، يک خريد امتحاني از محصولي با علامت تجاري ويژه مي‌کنند وپس از رضايت از آن به تکرار وادامه خريد همان علامت تجاري يا مارک مايل مي‌شوند، زيرا به آن محصول آشنا ومطمئن هستند.
وفاداران به مارک تفکري اينچنين دارند:
- نسبت به مارک متعهد هستند
- مايل به دادن پول بيشتر براي يک مارک نسبت به ديگرمارکها هستند
- مارک مورد نظر را به ديگران توصيه مي‌کنند
Selected response from:

Farzad Akmali
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2وفاداری به مارک
Farzad Akmali
5وفاداری به برند
Hossein Emami


  

Translations offered


15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
وفاداری به برند


Definition from own experience or research:
وفاداری به برند یعنی همان میزان ثبات قدم مشتری یا خریدار در خرید یا استفاده مجدد از آن برند در آینده.

Example sentence(s):
  • سطح بالای وفاداری به برند در میان مشتریان ، باعث ایجاد یک سری مزیت های رقابتی برای شرکت ها می شود. - بانک مقالات  
  • دبیر علمی كنفرانس افزود: مدیران به این نتیجه رسیده‌اند كه بهترین نوع وفاداری، وفاداری به قیمت یا وفاداری به خرید ارزان نیست، بلكه وفاداری به برند است. - روزنامه آفتاب  
  • وفاداری به برند: بی شک تاکنون و دربازارهای جهانی، چهار برند عمده و سه برند تک محصول در بازار جهانی موفق هستند. - روانشناسی گوشی تلفن ه  
Hossein Emami
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 20

3 days2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
وفاداری به مارک


Definition from سازمان مدیریت صنعتی:
اولويت يا ترجيح خريد يک مارک ويژه در يک قفسه محصول توسط مشتري، وفاداري به مارک نام دارد. مشتريان دريافته‌اند که مارک تجاري مورد نظرشان به آنها طرح وترکيب محصولي سالم، داراي سطوحي از کيفيت با قيمت مناسب عرضه مي‌کند. اين ادراک مشتري پايه واساسي براي تکرارخريدهاي جديد مي‌شود. مشتريان در آغاز، يک خريد امتحاني از محصولي با علامت تجاري ويژه مي‌کنند وپس از رضايت از آن به تکرار وادامه خريد همان علامت تجاري يا مارک مايل مي‌شوند، زيرا به آن محصول آشنا ومطمئن هستند.
وفاداران به مارک تفکري اينچنين دارند:
- نسبت به مارک متعهد هستند
- مايل به دادن پول بيشتر براي يک مارک نسبت به ديگرمارکها هستند
- مارک مورد نظر را به ديگران توصيه مي‌کنند

Example sentence(s):
  • روشن است که وفاداری به مارک چنانچه از نوع فعال یا آگاهانه باشد، قابل طرح و انگیزه ای برای تبدیل خریدکنندگان تصادفی به مشتریان دائم است. فروش به مشتریان وفادار هم می تواند با تکیه بر وفاداری انفعالی و هم با تکیه بر وفاداری فعال شروع شود. فرایند وفاداری به مارک چگونه است؟ - مرکز اطلاعات فنی ایرا  
  • کاهش خسارت مشتریان می‌تواند به‌صورت مهیجی رشد تجاری ووفاداری به مارک را بهبود بخشد، که این منجر به فروش ثابت ویا افزایش فروش با افزایش تکرارخریدآن مارک می‌شود. - tarh  
  • مقاله حاضر حاصل تحقيقي ميداني است كه هدف كلي از انجام آن شناسائي عوامل موثر بر وفا داري مصرف كنندگان نسبت به يك مارك تجاري خاص علب الخصوص در محصولات غذايي مي باشد . - مرجع دانش  

Explanation:
همانطوری که قبلا بحث شد ارزش مارک تجاری به اطمینانی است که مشتریان به آن دارند و با دیدن مارک تجاری دیگر به هیچ نوعی از مقایسه روی نمی آورند یعنی وفاداری به مارک تجاری در مشتری ایجاد گردیده است البته این حالت زمانی حادث می شود که تمامی نیازهای مورد انتظار مشتری از آن کالا برآورده شود ورضایت کامل ایجاد شود .
http://modernmarketing.persianblog.ir/post/52/
Farzad Akmali
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 12

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Fereidoon Keyvani
2 hrs
  -> Thanks!

Yes  kolya
5 hrs
  -> Thanks!




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License