ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Farsi (Persian) » Medical (general)

intussusception

Farsi (Persian) translation: انواژیناسیون

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:intussusception
Farsi (Persian) translation:انواژیناسیون

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
09:57 Apr 14, 2010
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Additional field(s): Livestock / Animal Husbandry, Medical: Health Care
English term or phrase: intussusception
Definition from MedicineNet, Inc.:
Telescoping (prolapse) of a portion of the intestine within another immediately adjacent portion of intestine. This decreases the supply of blood to the affected part of the intestine, and frequently leads to intestinal obstruction. The pressure created by the two walls of the intestine pressing together causes inflammation, swelling, and reduces the blood flow.

Example sentence(s):
  • Intussusception is the most common cause of intestinal obstruction among children. Intussusception is rare in adults. Most cases of adult intussusception are the result of an underlying medical condition. In contrast, most cases in children have no demonstrable cause. Mayo Foundation for Medical Education
  • With prompt treatment, most children recover completely from intussusception. Occasionally, complications such as infection can occur if the intussusception is not treated quickly. American Academy of Family Physicians
  • Intussusception is the most common cause of intestinal obstruction in children between ages three months and six years. University of Virginia
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

انواژیناسیون
Definition:
انواژيناسيون حالتي است كه در آن بخشي از روده كوچك داخل قسمتي كه جلوي آن قرار گرفته است مي‌لغزد در مرحله بعد روده‌هاي درهم فرو رفته دچار تورم مي‌شوند و اين دو باكمك هم منجر به اسنداد روده مي‌گردند. متعاقباً براي رفع انسداد، روده‌ها دچار انقباض مي‌شوند. كودك شيرخوار بر اثر شروع انقباضات ناگهان گريه مي‌كند و ممكن است دچار استفراغ، رنگ پريدگي و تب شود؛ اما در فاصله بين انقباضات كاملاً سالم و آرام بنظر مي رسد.
Selected response from:

Farokh Bastan
Iran
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2انواژیناسیون
Farokh Bastan
5 +2در هم روی روده
Farokh Bastan
5 +2اينتوساسپشن (دخول بخشى از روده در بخش ديگر)
Hossein Abbasi Mohaghegh


  

Translations offered


14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
اينتوساسپشن (دخول بخشى از روده در بخش ديگر)


Definition from ninisite:
دخول بخشى از روده در بخش ديگر. انسدادي كه معمولا براي كودكان 5 ماه تا 2 سال رخ مي‌دهد. اين بيماري شيوع زيادي ندارد

Example sentence(s):
  • اگر حال كود‌ك‌تان خوب به نظر مي‌رسد و لحظه‌اي بعد ناگهان از درد به خود مي‌پيچد? دست روي دست نگذاريد? به خصوص اگر اين علايم رفته رفته شديد‌تر و سريع‌تر تكرار شوند و كود‌ك‌تان در حال استفراغ باشد. اين علايم ممكن است نشانه‌ي ابتلا به اينتوساسپشن (دخول بخشى از روده در بخش ديگر) باشند? انسدادي كه معمولا براي كودكان 5 ماه تا 2 سال رخ مي‌دهد. اين بيماري شيوع زيادي ندارد? ولي مي‌تواند خطرناك باشد? لذا سريعاً با دكتر كودك‌تان تماس بگيريد؛ اگر نتوانستيد با پزشك تماس بگيريد? او را سريع‌تر به اورژانس برسانيد? زيرا كه ممكن است به جراحي نياز داشته باشد. - ninisite  
  • سياه زخم احشايي يكي از كشنده ترين بيماريهاي عفوني است كه به دليل عدم تشخيص به موقع در اكثر موارد منجر به مرگ مي شود. فرم گوارشي اين بيماري در تمامي نقاط جهان و از جمله ايران شديدترين و نادرترين نوع بيماري است. مقاله حاضر به معرفي يك مورد بيماري سياه زخم گوارشي در پسر بچه 4 ساله اي مي پردازد كه با علايم درد شكم، استفراغ، ديستانسيون شكم و بدي حال عمومي مراجعه كرده و با تشخيص پريتونيت شديد به دليل احتمال پرفوراسيون روده تحت عمل جراحي قرار گرفت. با مشاهده اينتوساسپشن ايلئوسكال و پرفوراسيون روده همي كولكتومي راست به همراه رزكسيون قسمتي از روده باريك انجام شد ولي بيمار حدود چهار ساعت بعد از عمل با تابلوي شوك سپتيك در گذشت. اين مقاله سعي دارد اهميت كنترل اپيدميولوژيك اين بيماري كه هم اكنون در كانون توجهات جهاني قرار دارد و آگاهي از اقدامات لازم جهت تشخيص و درمان زودهنگام آن مي تواند نجات دهنده جان بيمار باشد را خاطر نشان كند. - sid  
  • اينتوساسپشن (Intussusception)در بالغين رخدادي نادر است. در اين مقاله يک خانم ?? ساله با اينتوساسپشن گاسترو دئودنوژژونال به علت پوليپ التهابي فيبروئيد گزارش مي شود که سرانجام پس از جراحي حذف تومور و آناستوموز علائم بيمار بهبود يافت. - sid  
Hossein Abbasi Mohaghegh
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 12

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Mahmoud akbari
30 days

Yes  Farzad Akmali
60 days

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
در هم روی روده


Definition from پایگاه اطلاع رسانی اخ:
درهم روی روده عبارت است از یک نوع انسداد روده که در آن قسمتی از روده به صورت تلسکوپی درون قسمت مجاور آن فرو می رود.

Example sentence(s):
  • تغيير رنگ ادرار دلايل مختلفي دارد. ادرار بنفش رنگ ممکن است در همراهي با درهم رفتگي روده‌ها(intussusception) ديده شود. - albaloo6  
Farokh Bastan
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Mahmoud akbari
30 days
  -> Thank you very much, Sir!

Yes  Farzad Akmali
60 days
  -> Thank you very much, Sir!

37 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
انواژیناسیون


Definition from koodakaneh:
انواژيناسيون حالتي است كه در آن بخشي از روده كوچك داخل قسمتي كه جلوي آن قرار گرفته است مي‌لغزد در مرحله بعد روده‌هاي درهم فرو رفته دچار تورم مي‌شوند و اين دو باكمك هم منجر به اسنداد روده مي‌گردند. متعاقباً براي رفع انسداد، روده‌ها دچار انقباض مي‌شوند. كودك شيرخوار بر اثر شروع انقباضات ناگهان گريه مي‌كند و ممكن است دچار استفراغ، رنگ پريدگي و تب شود؛ اما در فاصله بين انقباضات كاملاً سالم و آرام بنظر مي رسد.

Example sentence(s):
  • انواژیناسیون شامل درهم رفتن یک قسمت از روده به درون قسمت دیگر است. رایج ترین مکان دریچه ایلئوسکال (ایلئوکولیک) بوده جایی که ایلئوم به درون سکوم و سپس ببه درون کولون کشیده می شود. - وبلاگ دانش پرستاری  
  • انواژيناسيون در نزد اطفال و بالغين كاملاً با يكديگر متفاوتست و ميتوان گفت كه علائم در اطفال كمتر از چهار سال كاملاً مشخص و اختصاصي است و در اطفال بزرگتر و بالغين علائم بسيار مبهم مي باشد. - پایگاه مجلات علمی دان  
  • انواژيناسيون (Intussusception) شايع‌ترين علت انسداد روده در اطفال مي‌باشد. - mazums  
Farokh Bastan
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Mahmoud akbari
30 days
  -> Thank you very much, Sir!

Yes  Farzad Akmali
60 days
  -> Thank you very much, Sir!




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License