KudoZ home » English to Finnish » Automotive / Cars & Trucks

road side assistance

Finnish translation: tiepalvelu


19:29 Oct 29, 2007
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: road side assistance
Tämä "tienvarsipalvelu" on kaiketikin sitä samaa mitä Suomessa tarjoaa vapaaehtoinen Tiepalvelu. Erona on kuitenkin, että tämä on vakuutusyhtiön tarjoamaa palvelua.

Pari kontekstia:

"Through our extensive European network of partners we can provide roadside assistance and home transport to our customers outside the Nordic region"

"network of salvagers for the towing/road side assistance"
Timo Lehtilä
Finland
Finnish translation:tiepalvelu
Explanation:
Nimi ei varmaankaan muutu, vaikka maksaja olisikin vakuutusyhtiö. Silloin pitää varmaankin soittaa vakuutusyhtiöön ensin, että saa tietää heidän käyttämänsä yhteistyökumppanit.

Tiepalvelua tarjoavat Suomessa Tiepalvelumiehet, Falkin tiepalvelu ja Autoliiton tiepalvelu. Linkin mukaan tiepalvelukin ottaa maksun palveluistaan, vaikka miehet olisivatkin vapaaehtoisia. Ei kai nykyisin mikään ole enää ilmaista...
Selected response from:

xxxAlfa Trans
Grading comment
Kiitoksia. Aivan ilmeisesti 'tiepalvelua' käytetään laajemminkin kuin ensin kuvittelin. En tosin saanut pidettyä tuota evakuointia ja muuta tiepalvelua sanastollisesti erossa toisistaan, mutta tuskin siihen on tarvettakaan, koska palvelukonseptilla on selkeästi tarvetta hoidella samalta luukulta tielle jääneen kaikki murheet.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7tiepalveluxxxfinntranslat
4 +5tiepalveluxxxAlfa Trans


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
tiepalvelu


Explanation:
ja vastaavasti toiseen hinauspalvelu. Joudun vaihtamaan mielipidettäni edelliseen kysymykseen, sillä laitoit tämän kysymyksen vasta nyt ;)

xxxfinntranslat
Finland
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sanna Autere
7 mins
  -> kiitos :)

agree  Heli Whitford
25 mins
  -> kiitos ;)

agree  Jussi Rosti
9 hrs
  -> kiitos jussi :)

agree  Jonna Laki
10 hrs
  -> Kiitos Jonna

agree  xxxPeeGee: samat sanat: hinaus- / tie-
10 hrs
  -> totta, mutta näin sitä voisi eritellä.

agree  Kjelle
11 hrs
  -> kiits :)

agree  Esa Hämäläinen
12 hrs
  -> Ja kiitos Esa :)

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
tiepalvelu


Explanation:
Nimi ei varmaankaan muutu, vaikka maksaja olisikin vakuutusyhtiö. Silloin pitää varmaankin soittaa vakuutusyhtiöön ensin, että saa tietää heidän käyttämänsä yhteistyökumppanit.

Tiepalvelua tarjoavat Suomessa Tiepalvelumiehet, Falkin tiepalvelu ja Autoliiton tiepalvelu. Linkin mukaan tiepalvelukin ottaa maksun palveluistaan, vaikka miehet olisivatkin vapaaehtoisia. Ei kai nykyisin mikään ole enää ilmaista...


    Reference: http://www.mazda.fi/www/myyntijahuolto/kanta-asiakkuus/
xxxAlfa Trans
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 38
Grading comment
Kiitoksia. Aivan ilmeisesti 'tiepalvelua' käytetään laajemminkin kuin ensin kuvittelin. En tosin saanut pidettyä tuota evakuointia ja muuta tiepalvelua sanastollisesti erossa toisistaan, mutta tuskin siihen on tarvettakaan, koska palvelukonseptilla on selkeästi tarvetta hoidella samalta luukulta tielle jääneen kaikki murheet.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxfinntranslat: hups. ;) tullut sama vastaus sinulta jälkikäteen ;)
16 mins
  -> Johtuu vain siitä, että googlasin sen sijaan, että olisin tiiraillut muiden puuhia : ) Kudoziin kuuluu esimerkkien tarjoaminen termien tueksi tms.

agree  Jussi Rosti
9 hrs
  -> Kiitos, Jussi!

agree  Jonna Laki
9 hrs
  -> Kiitos, Jonna!

agree  Kjelle
10 hrs
  -> Kiitos, Kjell-Erik!

agree  Esa Hämäläinen
11 hrs
  -> Kiitos, Esa!

agree  xxxPeeGee: näin on ja "samat sanat" tarkoitti, että myöskin muutin mieltäni kuten Mr. Fintranslat
16 hrs
  -> Kiitos, Pirjo! Ja terkkuja sinne Arabianrantaan! Pikaisiin...