KudoZ home » English to Finnish » Business/Commerce (general)

Pending CC

Finnish translation: Odottaa luottotarkistusta


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Pending CC
Finnish translation:Odottaa luottotarkistusta
Entered by: Sami Mills Seppälä

17:42 Mar 30, 2007
English to Finnish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: Pending CC
Termi liittyy tavaran tilaukseen/toimitukseen.
FinLinguistics
Austria
Odottaa luottokortin hyväksyntää
Explanation:
Ajattelin ehdottaa vielä yhden vaihtoehdon, jos muistakin kerran tuntuu siltä, että kyseessä voisi olla luottokorttia koskeva viesti. Microsoftin sanastoissa (jotka ovat mielestäni hyvä vertailukohde softastringejä käännettäessä) "pending" käännetään lähes järjestään 'odottaa' ja googlen hauissa "Odottaa hyväksyntää -tila" tuotti aika kivasti osumia. Tämän perusteella ehdottaisin "Odottaa luottokortin hyväksyntää".

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2007-03-31 09:21:03 GMT)
--------------------------------------------------

Vastausehdotuksia tulee näköjään tipoittain, mutta mieleeni tuli juuri, että CC voisi olla myös "credit check" eli "Odottaa luottotarkistusta". Oman kotinatiivin mukaan se kuulostaisi todennäköisemmältä kuin "pending credit card", vaikka läheltä liippaakin.
Selected response from:

Sami Mills Seppälä
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2Odottaa luottokortin hyväksyntää
Sami Mills Seppälä
3 +1luottokortin varmistustuloksesta riippuen
Riitta Law
1Luottokortin käsittely kesken
Sami Mills Seppälä


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
pending cc
Luottokortin käsittely kesken


Explanation:
Vähän naurattaa ehdottaa tämmöistä Marjutin viralliselta kuulostavan vastauksen jälkeen, mutta paras ottaa tämäkin vaihtoehto huomioon, eli voisiko se tarkoittaa "pending credit card" (approval).

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2007-03-30 18:06:16 GMT)
--------------------------------------------------

Siis Marjun kommentin jälkeen... ;)

Sami Mills Seppälä
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Itsestänikin tuntuu, että termi liittyy maksupolitiikkaan asiakkaan ja toimittajan välillä mutta kontekstin löytäminen on vaikeaa excel-taulukoilla...niinkuin varmasti vastauksen antaminenkin;)


28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
pending cc
luottokortin varmistustuloksesta riippuen


Explanation:
Olen Samin kanssa samaa mieltä. Itse kääntäisin sen ylläolevaan tapaan.

Riitta Law
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Desmond O'Rourke: Yes, it seems this is about credit card approval
2 hrs

neutral  Sami Mills Seppälä: Olen oppinut kielenhuollon kursseilla, että tämmöisiä "riippuen"-rakenteita kannattaisi välttää ja yrittää korvata ne mahdollisuuksien mukaan jollakin sujuvammalla (ks. kakkosehdotukseni alla).
12 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
pending cc
Odottaa luottokortin hyväksyntää


Explanation:
Ajattelin ehdottaa vielä yhden vaihtoehdon, jos muistakin kerran tuntuu siltä, että kyseessä voisi olla luottokorttia koskeva viesti. Microsoftin sanastoissa (jotka ovat mielestäni hyvä vertailukohde softastringejä käännettäessä) "pending" käännetään lähes järjestään 'odottaa' ja googlen hauissa "Odottaa hyväksyntää -tila" tuotti aika kivasti osumia. Tämän perusteella ehdottaisin "Odottaa luottokortin hyväksyntää".

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2007-03-31 09:21:03 GMT)
--------------------------------------------------

Vastausehdotuksia tulee näköjään tipoittain, mutta mieleeni tuli juuri, että CC voisi olla myös "credit check" eli "Odottaa luottotarkistusta". Oman kotinatiivin mukaan se kuulostaisi todennäköisemmältä kuin "pending credit card", vaikka läheltä liippaakin.

Sami Mills Seppälä
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Hei Sami, itse päädyin tuohon credit check- vaihtoehtoon, nimittäin jos asiakkaina on (myös) firmoja ja jos ei varmasti tiedetä, käytetäänkö luottokorttia vai onko kyse luotosta, ehdottamasi vaihtoehto käy oikeastaan aina. Kiitos vielä paljon vastauksistasi!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxfinntranslat: ok
2 hrs

agree  xxxAlfa Trans
1 day6 hrs