KudoZ home » English to Finnish » Business/Commerce (general)

vice president

Finnish translation: varatoimitusjohtaja


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:vice president
Finnish translation:varatoimitusjohtaja
Entered by: Susan Ruusunen

16:24 Mar 11, 2004
English to Finnish translations [Non-PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / nimike
English term or phrase: vice president
ja vielä yksi
Kristina Thorne
France
myyntijohtaja
Explanation:
Nykyään jopa löytyy ihan kääntämättömänä nimikettä vice president Suomessakin. Useimmiten olen organisaatiokaavioissa törmännyt suomennokseen 'myyntijohtaja' (myös kaupan sanakirja tarjoaa tätä), eli tässä yksi vaihtoehto. Riipunee toimenkuvasta.

You can find this one as is - even in Finland (vice president of such and such). Most common one I've seen in organizational charts is 'myyntijohtaja' (also according to the Dict. of Commerce)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 38 mins (2004-03-11 18:03:36 GMT)
--------------------------------------------------

Hmm, löytyypä tietenki myös vice president = varatoimitusjohtaja (jota olisin ensin tarjonnut )..

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 31 mins (2004-03-11 19:56:20 GMT)
--------------------------------------------------

Hmm, löytyypä tietenki myös vice president = varatoimitusjohtaja (jota olisin ensin tarjonnut )..
Selected response from:

Susan Ruusunen
Finland
Grading comment
Kiitos kaikille - valitsin tämän Ylvankin vastauksen perusteella.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2myyntijohtaja
Susan Ruusunen
3[hallituksen] varapuheenjohtajaxxxylvabeck


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
[hallituksen] varapuheenjohtaja


Explanation:
Vice president voi tietysti olla myös varapuheenjohtaja. Jos on kysymyksessä esim. osakeyhtiö, niin se olisi hallituksen varapuheenjohtaja.

xxxylvabeck

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
myyntijohtaja


Explanation:
Nykyään jopa löytyy ihan kääntämättömänä nimikettä vice president Suomessakin. Useimmiten olen organisaatiokaavioissa törmännyt suomennokseen 'myyntijohtaja' (myös kaupan sanakirja tarjoaa tätä), eli tässä yksi vaihtoehto. Riipunee toimenkuvasta.

You can find this one as is - even in Finland (vice president of such and such). Most common one I've seen in organizational charts is 'myyntijohtaja' (also according to the Dict. of Commerce)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 38 mins (2004-03-11 18:03:36 GMT)
--------------------------------------------------

Hmm, löytyypä tietenki myös vice president = varatoimitusjohtaja (jota olisin ensin tarjonnut )..

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 31 mins (2004-03-11 19:56:20 GMT)
--------------------------------------------------

Hmm, löytyypä tietenki myös vice president = varatoimitusjohtaja (jota olisin ensin tarjonnut )..


    Reference: http://66.102.11.104/search?q=cache:UqRUXaIMRrkJ:www.kaarina...
Susan Ruusunen
Finland
Native speaker of: Finnish
Grading comment
Kiitos kaikille - valitsin tämän Ylvankin vastauksen perusteella.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Will Matter
11 mins

agree  Simo Blom
18 hrs