KudoZ home » English to Finnish » Computers: Hardware

monitor hood

Finnish translation: heijastussuoja


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:monitor hood
Finnish translation:heijastussuoja
Entered by: Jussi Rosti

09:29 Mar 14, 2008
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
English term or phrase: monitor hood
http://images.google.fi/images?hl=fi&q=monitor hood&btnG=Ets...
Jussi Rosti
Finland
heijastussuoja
Explanation:
This is according to my AD girlfriend.
Selected response from:

xxxUSER0059
Finland
Grading comment
Kiitos!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4näytönsuojaSkipper1
4Monitorisuojus
tradu
3heijastussuojaxxxUSER0059
2häikäisysuojalippaxxxVille Kilkku


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Monitorisuojus


Explanation:
Netistä ao. osoitteesta löysin sanalla monitorisuojus muutaman tärpin, jotka voisivat sopia.


    Reference: http://www.masainteriors.fi/ergonomia.html
tradu
Italy
Native speaker of: Finnish

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
häikäisysuojalippa


Explanation:
Ensiksi täytyy myöntää, että keksin koko sanan äsken.

Sitten tietysti perustelut tälle käännökselle: kyseessähän on nimenomaan häikäisysuoja. Pelkkä häikäisysuoja-nimitys kuitenkin tuo ensiksi mieleen näytön päälle asetettavan kalvon, joten asiaa täytyy täsmentää, ja mielestäni -lippa pääte luo oikeanlaisen mielikuvan.

Netistä löytyy näin pikaisesti termin käännöksiksi esim. "häikäisysuoja" ja "näytön huppu", mitä arvoa noilla sitten onkaan.


    Reference: http://www.eizo.fi/eizo/smpage.fwx?smlanguage=FIN&page=189&P...
    Reference: http://www.kta.fi/tuote.php?tuote_ID=1815&pk=&kat=&r=
xxxVille Kilkku
Works in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
heijastussuoja


Explanation:
This is according to my AD girlfriend.

Example sentence(s):
  • [LaCie 324 LCD-näyttö] sisältää --- LaCien easyHood-suojan, joka on musta samettikankainen heijastussuoja vaativiin työolosuhteisiin.

    Reference: http://www.humac.fi/pikalinkit/humac-uutinen/article/338/lac...
xxxUSER0059
Finland
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Kiitos!

3 days1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
näytönsuoja


Explanation:
Kyseessä voi olla muutakin kuin häikäisysuoja, jota pidetään näytön edessä työtä tehdessä. Kyseessä voi olla myös tekstiili/muovipussi eli huppu, joka laitetaan näytön päälle yöajaksi, estämään näyttöä pölyyntymästä. selviää varmaan asiayhteydestä.

Skipper1
Native speaker of: Native in FinnishFinnish