KudoZ home » English to Finnish » Energy / Power Generation

photovoltaic panels

Finnish translation: aurinkosähköpaneelit


12:38 Nov 1, 2007
English to Finnish translations [PRO]
Science - Energy / Power Generation / aurinkoenergia
English term or phrase: photovoltaic panels
"Electricity is produced by photovoltaic panels".

Kysymys on aurinkokennoista.
Voiko tämän kääntää vain "PV -paneelit"?
Riitta Law
United Kingdom
Finnish translation:aurinkosähköpaneelit
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2007-11-01 12:50:09 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.edu.fi/oppimateriaalit/aurinko/sanasto/sanasto.ht...

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2007-11-01 12:53:07 GMT)
--------------------------------------------------

http://ec.europa.eu/research/energy/pdf/2004_1705_summary_pv...
Selected response from:

xxxAlfa Trans
Grading comment
Kiitos Marju, linkistä myös :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4aurinkosähköpaneelitxxxAlfa Trans
4 -1valosähköinen paneeli
Jussi Rosti


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
photovoltaic panel
valosähköinen paneeli


Explanation:
Sananmukainen käännös on musta ok tässä. Käytetään myös termiä fotosähköinen, mutta valosähköinen on musta suomempaa.


--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2007-11-01 12:52:25 GMT)
--------------------------------------------------

Tai ihan vaan aurinkopaneeli, on tosi vaikea sanoa mitä teknisyyden astetta (kohderyhmää) haetaan.

Jussi Rosti
Finland
Works in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Leena Mäntynen: Ei näyttäisi olevan missään käytössä tämä suomennos.
2 days2 hrs

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
aurinkosähköpaneelit


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2007-11-01 12:50:09 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.edu.fi/oppimateriaalit/aurinko/sanasto/sanasto.ht...

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2007-11-01 12:53:07 GMT)
--------------------------------------------------

http://ec.europa.eu/research/energy/pdf/2004_1705_summary_pv...

xxxAlfa Trans
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Kiitos Marju, linkistä myös :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jussi Rosti: tämä on myös hyvä, riippuen yleisestä kontekstista ja halutusta teknisyyden tasosta
2 mins
  -> Kiitos, Jussi!

agree  xxxfinntranslat: ok
11 hrs

agree  Kjelle
20 hrs

agree  Leena Mäntynen: Tällä nimellähän sitä yleensä kutsutaan.
2 days2 hrs