KudoZ home » English to Finnish » Engineering: Industrial

main cutting wheel drive

Finnish translation: katkaisulaikan pääkäyttölaite


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:main cutting wheel drive
Finnish translation:katkaisulaikan pääkäyttölaite
Entered by: Taija Hyvönen

02:43 Feb 15, 2009
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / tunnel boring machines
English term or phrase: main cutting wheel drive
A company uses certain adhesive on the cutting wheel drive to increase friction
EL Cavanaugh
New Zealand
katkaisulaikan pääkäyttölaite
Explanation:
Kristina Thornen vastaus on hyvä, mutta käsitin, että kyseessä on main drive eikä main cutting wheel (en tiedä kumpi tässä kontekstissa on oikein). Drive on hankala kääntää. Se tarkoittaa käyttöä, mutta ei välttämättä ole koneisto tai moottori, vaan se voi olla esim. venttiili (en tiedä miten tässä kontekstissa). Katkaisulaikka on vain käytetympi sana kuin leikkauslaikka, mutta periaatteessa sama asia.

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2009-02-15 20:00:01 GMT)
--------------------------------------------------

Tarkemmin katsottuna tässähän olikin kyseessä tunnelijyrsin, jonka tapauksessa cutting wheel on teräpää. Eli teräpään pääkäyttölaite.
Selected response from:

Taija Hyvönen
Finland
Grading comment
Kiitos kovasti - tästä oli apua.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4katkaisulaikan pääkäyttölaite
Taija Hyvönen
1pääasiallisen leikkauslaikan koneistoKristina Thorne


Discussion entries: 1





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
pääasiallisen leikkauslaikan koneisto


Explanation:
Leikkauslaikan koneisto?



Kristina Thorne
France
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 4

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
katkaisulaikan pääkäyttölaite


Explanation:
Kristina Thornen vastaus on hyvä, mutta käsitin, että kyseessä on main drive eikä main cutting wheel (en tiedä kumpi tässä kontekstissa on oikein). Drive on hankala kääntää. Se tarkoittaa käyttöä, mutta ei välttämättä ole koneisto tai moottori, vaan se voi olla esim. venttiili (en tiedä miten tässä kontekstissa). Katkaisulaikka on vain käytetympi sana kuin leikkauslaikka, mutta periaatteessa sama asia.

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2009-02-15 20:00:01 GMT)
--------------------------------------------------

Tarkemmin katsottuna tässähän olikin kyseessä tunnelijyrsin, jonka tapauksessa cutting wheel on teräpää. Eli teräpään pääkäyttölaite.

Taija Hyvönen
Finland
Works in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Kiitos kovasti - tästä oli apua.