KudoZ home » English to Finnish » Engineering (general)

PC data acquisition holdoff

Finnish translation: PC:n tiedonkeruun estoaika


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:PC data acquisition holdoff
Finnish translation:PC:n tiedonkeruun estoaika
Entered by: Jonathan Widell

05:42 Nov 5, 2007
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: PC data acquisition holdoff
taas irrallinen ilmaisu, jolle toivottavasti löytyy selitys
Jonathan Widell
Canada
PC:n tiedonkeruun estoaika
Explanation:
Näin se voisi olla. Kun esim. oskilloskoopilla seurataan jotain syklistä prosessia, voidaan (liipaisun) estoajan pituutta säätämällä päästä siihen, että liipaisu tapahtuu aina syklin samasta kohdasta, jolloin syklistä piirtyy yhtenäinen kuva. Tässä voisi olla kysymys samanlaisesta asiasta. Arvailua tosin. PC kyllä toimii erinomaisesti myös oskilloskooppina.
Selected response from:

Timo Lehtilä
Finland
Grading comment
Hakuammuntaa edelleen, sanotaan nyt että se on tämä. Sykleistä tässä tekstissä puhutaan, joten se puoli tuntuisi olevan kunnossa.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1viive tietokoneen tiedonkeruussa
Heinrich Pesch
3latausviiveMiaK
3PC:n tiedonkeruun estoaikaTimo Lehtilä


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
pc data acquisition holdoff
viive tietokoneen tiedonkeruussa


Explanation:
tai este?

Heinrich Pesch
Finland
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxfinntranslat: yksinkertainen on aina paras vaihtoehto.
4 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pc data acquisition holdoff
PC:n tiedonkeruun estoaika


Explanation:
Näin se voisi olla. Kun esim. oskilloskoopilla seurataan jotain syklistä prosessia, voidaan (liipaisun) estoajan pituutta säätämällä päästä siihen, että liipaisu tapahtuu aina syklin samasta kohdasta, jolloin syklistä piirtyy yhtenäinen kuva. Tässä voisi olla kysymys samanlaisesta asiasta. Arvailua tosin. PC kyllä toimii erinomaisesti myös oskilloskooppina.

Timo Lehtilä
Finland
Specializes in field
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Hakuammuntaa edelleen, sanotaan nyt että se on tämä. Sykleistä tässä tekstissä puhutaan, joten se puoli tuntuisi olevan kunnossa.

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pc data acquisition holdoff
latausviive


Explanation:
Voisiko kyseessä olla (PC:n) "latausviive" tai "viive tietojen lataamisessa"? Toinen vaihtoehto olisi (PC:n) "tiedonkeruuviive". Riippuu tietysti hyvin paljon kontekstista.

MiaK
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish