KudoZ home » English to Finnish » Engineering (general)

impute

Finnish translation: sisääntulo


22:32 Nov 10, 2007
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: impute
A desiccant or drying agent used to remove moisture from the impute air flow that lasts for approximately three months
Jonathan Widell
Canada
Finnish translation:sisääntulo
Explanation:
impute is a typo for input
input airflow sisääntuloilma
Selected response from:

Desmond O'Rourke
United States
Grading comment
Lähtisin tästä. Tekstin vakioilmauksia on input ja tekstissä on kirjoitusvirheitä muutenkin. Sisääntuloilman ongelmanahan tässä ei ole epäpuhtaus vaan kosteus.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1sisääntulo
Desmond O'Rourke
2 +3epäkelpo, epäpuhdasTimo Lehtilä


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
input
sisääntulo


Explanation:
impute is a typo for input
input airflow sisääntuloilma

Desmond O'Rourke
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 39
Grading comment
Lähtisin tästä. Tekstin vakioilmauksia on input ja tekstissä on kirjoitusvirheitä muutenkin. Sisääntuloilman ongelmanahan tässä ei ole epäpuhtaus vaan kosteus.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxfinntranslat: uskon kyllä ennemmin tähän vaihtoehtoon.
23 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +3
epäkelpo, epäpuhdas


Explanation:
Vaikuttaa siltä, että tässä käytetään sanaa 'impute' adjektiivina, jonka merkitys on lähinnä 'epäkelpo, epäpuhdas'. Tässä yhteydessä sopivin käännös voisi olla vain 'liian kostea' tai 'kosteuspitoinen'. Sanan 'impute' käytön taustalla tällaisessa merkityksessä voi olla käännökset jostain muusta kielestä.

Googlaus 'impute air'

http://64.233.183.104/search?q=cache:nl_ZJTOQ4kcJ:query.nyti...

tuottaa sekavan tekstin, jossa on mm. tällainen esiintymä:

"As the other children, and the causes which led to their deaths, we find that the general uncleanliness of the institution, the presence cc foul and impute air, the want of sufficient and nurses."

Googlauksen 'impute water' antina on mm. tämä doku

http://www.triangularwave.com/pdf_files/CustomDesignSchemati...

jossa lause:

"Filter medium used in 2-stage filter housings is configured and based upon impute water quality and customer and/or industry
specific treatment requirements."

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2007-11-11 10:34:29 GMT)
--------------------------------------------------

Mikähän taika siinäkin on, että heti sen jälkeen kun on klikannut "Send" tai "Enter" niin huomaa virheen tai parempi ajatus välähtää mieleen.

Tässäkin on todennäköisempää, että kyse on typosta. Tarkoitus lieneen ollut kirjoittaa 'impure'. Ja nuo kaikki minun kovalla vaivalla hakemat impute-esiintymätkin lienee typoja. 't' on näppäimistössä aivan 'r':n vieressä ja spelleri ei virhettä korjaa kun kuitenkin impute-sana on olemassa.

Timo Lehtilä
Finland
Specializes in field
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Desmond O'Rourke: Timon selitys vaikuttaa luottavemmalta, sana p.o. impure
5 hrs
  -> Kiitoksia!

agree  Kjelle: todennäköistä
7 hrs

agree  Jussi Rosti
18 hrs