KudoZ home » English to Finnish » Furniture / Household Appliances

Vacuum cleaner/water pump

Finnish translation: kuiva/märkäimuri


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Vacuum cleaner/water pump
Finnish translation:kuiva/märkäimuri
Entered by: xxxfinntranslat

13:36 Jun 28, 2007
English to Finnish translations [PRO]
Furniture / Household Appliances
English term or phrase: Vacuum cleaner/water pump
Onkohan tämä 'kuiva/märkä imuri' vai jokin muu laite. Ei muuta kontekstia, kuin että se on yksi kohta listassa, joss muut ovat sellaisia kuin 'pölynimuri, ilmankostutin, säteilylämmitin', siis erilaisia kotitalouden laitteita.
Timo Lehtilä
Finland
kuiva/märkäimuri
Explanation:
uskoisin näin, sillä jos tekstissä on jo mainittu aiemmin tuo pölynimuri...
Selected response from:

xxxfinntranslat
Finland
Grading comment
Toivon mukaan se on sellainen. Eivät olleet eng-eng palstallakaan paljon viisaampia. Kaiketikin hollantilaisten englanniksi kääntämää tekstiä. Olen joskus kysynyt näitä eng-hol palstalta ohjeistaen: "Mistä hollanninkielisestä ilmaisusta tämä voisi olla käännetty ja mitä alkuperäinen ilmaisu varsinaisesti merkitsee?" Harmi ettei sitä nyt tullut tehtyä, pienen käännöksen tekoon oli aikaa vain muutama tunti.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4märkäimuri
Desmond O'Rourke
3 +1kuiva/märkäimurixxxfinntranslat


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
vacuum cleaner/water pump
kuiva/märkäimuri


Explanation:
uskoisin näin, sillä jos tekstissä on jo mainittu aiemmin tuo pölynimuri...

xxxfinntranslat
Finland
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Toivon mukaan se on sellainen. Eivät olleet eng-eng palstallakaan paljon viisaampia. Kaiketikin hollantilaisten englanniksi kääntämää tekstiä. Olen joskus kysynyt näitä eng-hol palstalta ohjeistaen: "Mistä hollanninkielisestä ilmaisusta tämä voisi olla käännetty ja mitä alkuperäinen ilmaisu varsinaisesti merkitsee?" Harmi ettei sitä nyt tullut tehtyä, pienen käännöksen tekoon oli aikaa vain muutama tunti.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jussi Rosti: yhdyn veikkaukseen
23 mins
  -> kiitos jussi :o)

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vacuum cleaner/water pump
märkäimuri


Explanation:
olisiko tämä sellainen, jota USA:ssa kutsutaan "wet vacuum"? Eri asia kuin kuiva/märkäimuri yhdistelmä, koska "wet vacuum" vaan pumppaa tulvaantunutta vettä pois esim. alakerrasta rankkaan sateen jälkeen.


    Reference: http://www.dawginc.com/waste-minimization-products/industria...
Desmond O'Rourke
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4