KudoZ home » English to Finnish » Livestock / Animal Husbandry

immune.mediated.disease

Finnish translation: immuniteettijärjestelmään liittyvä sairaus, immuniteettihäiriö


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:immune.mediated.disease
Finnish translation:immuniteettijärjestelmään liittyvä sairaus, immuniteettihäiriö
Entered by: xxxAlfa Trans

13:03 Apr 4, 2004
English to Finnish translations [PRO]
Livestock / Animal Husbandry
English term or phrase: immune.mediated.disease
immune mediated disease
xxxAlfa Trans
immuniteettijärjestelmään liittyvä sairaus, immuniteettihäiriö
Explanation:
Arvaisin, että tästä on kyse. Katso lähdesivustoa eläinimmunologiasta. Heinrichin ehdottamaa (p.o. immunologisesti aiheutuva) sanaparia ei löydy Googlella, se onkin minusta hieman kömpelö. Ellei sitten ole kysymys autoimmuniteettisairauksista? Kertooko kontekstisi lisää?
Selected response from:

Annira Silver
Grading comment
This is the best answer. Thanks for your help, Annira!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3immuniteettijärjestelmään liittyvä sairaus, immuniteettihäiriö
Annira Silver
3immunologisesti aiheuttama sairaus
Heinrich Pesch


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
immunologisesti aiheuttama sairaus


Explanation:
suora käännös olisi kai tämä, autoimmuunisairaus, gluteenin yhteydessä puhutaan kelakiasta

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 40 mins (2004-04-04 17:43:41 GMT)
--------------------------------------------------

anteeksi: keliakiasta.


    Reference: http://www.avoin.helsinki.fi/laaketiede/sanasto.asp?show=G
Heinrich Pesch
Finland
Native speaker of: Native in GermanGerman

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
immuniteettijärjestelmään liittyvä sairaus, immuniteettihäiriö


Explanation:
Arvaisin, että tästä on kyse. Katso lähdesivustoa eläinimmunologiasta. Heinrichin ehdottamaa (p.o. immunologisesti aiheutuva) sanaparia ei löydy Googlella, se onkin minusta hieman kömpelö. Ellei sitten ole kysymys autoimmuniteettisairauksista? Kertooko kontekstisi lisää?


    Reference: http://koti.mbnet.fi/wapit/immunologia.htm
Annira Silver
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 4
Grading comment
This is the best answer. Thanks for your help, Annira!