KudoZ home » English to Finnish » Manufacturing

structure powder paint

Finnish translation: struktuurimaalaus


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:structure powder paint
Finnish translation:struktuurimaalaus
Entered by: xxxPeeGee

18:48 Feb 16, 2008
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing
English term or phrase: structure powder paint
Onko tällaiselle termille jokin suomenkielinen vastine. Se voidaan kyllä kääntää "rakenteiden pulverimaalaus", mutta tämä ei sovi käyttöyhteyteen:

"Finish: structure powder paint, RAL 7032"

(RAL 7032 tarkoittaa värisävyä)
Timo Lehtilä
Finland
Pintakäsittely: struktuurimaalaus, väri RAL7032
Explanation:
struktuurimaalaus on erityinen maalaustapa (kaipa siinä syntyy jonkinlainen epätasainen kuviopinta?). Näyttävät käyttävän termiä esim. valonheittimien pintakäsittelystä puhuessaan.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-02-16 20:53:32 GMT)
--------------------------------------------------

struktuurimaalauksella tehdään "erilaisia pintaefektejä"

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-02-16 20:54:59 GMT)
--------------------------------------------------

struktuurimaalit -haulla löydät lisää
Selected response from:

xxxPeeGee
Finland
Grading comment
'Struktuuripinta(inen)' näkyy olevan virallisin termi sikälikin, että sitä käyttävät maalitehtaat.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2kuviopintainen pulverimaalausxxxVille Kilkku
4 +2Pintakäsittely: struktuurimaalaus, väri RAL7032xxxPeeGee
3pulverimaali
tradu


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pulverimaali


Explanation:
Entiedä voisiko kyseessä olla pulverimaali, jota laitetaan RAL 7032 värisenä rakenteeseen?

tradu
Italy
Native speaker of: Finnish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Pintakäsittely: struktuurimaalaus, väri RAL7032


Explanation:
struktuurimaalaus on erityinen maalaustapa (kaipa siinä syntyy jonkinlainen epätasainen kuviopinta?). Näyttävät käyttävän termiä esim. valonheittimien pintakäsittelystä puhuessaan.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-02-16 20:53:32 GMT)
--------------------------------------------------

struktuurimaalauksella tehdään "erilaisia pintaefektejä"

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-02-16 20:54:59 GMT)
--------------------------------------------------

struktuurimaalit -haulla löydät lisää


    Reference: http://www.nylund.fi/_globalimg/ngj_liite/1551/Valonheittime...
xxxPeeGee
Finland
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 3
Grading comment
'Struktuuripinta(inen)' näkyy olevan virallisin termi sikälikin, että sitä käyttävät maalitehtaat.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jussi Rosti
5 hrs
  -> Kiitos, Jussi!

agree  Jonna Laki
3 days13 hrs
  -> Kiitos, Jonna!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
kuviopintainen pulverimaalaus


Explanation:
Alkutekstissä on selvä kirjoitusvirhe, pitäisi olla structured. Yleisimmin kyllä olen tottunut vielä muotoon "structured powder coating".

Kyseessä on siis sellainen pulverimaalaus, jonka lopputuloksena on hieman elastinen ja rakeinen pinta (kestää hyvin hankausta yms.).

En tiedä mikä olisi vakiintunut suomenkielinen vastine termille "structured paint": struktuurisen lisäksi olen eri yhteyksissä törmännyt sanoihin kuvioitu, kuviopintainen tai rakenteinen.

xxxVille Kilkku
Native speaker of: Native in FinnishFinnish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jussi Rosti
5 hrs

agree  Jonna Laki
3 days12 hrs