KudoZ home » English to Finnish » Mechanics / Mech Engineering

"

Finnish translation: tuuma


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:"
Finnish translation:tuuma
Entered by: Desmond O'Rourke

11:53 Jun 17, 2005
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: "
The 35" Vertical Mill is shipped completely assembled, and it is ready to set on a foundation.

" tarkoittaa kai tuumaa, mutta pitääkö tuumat ja naulat muuttaa centtimetreiksi ja kiloiksi tämmöisissä ohjeissa? 35" Vertical Mill näyttää olevan tuotteen nimi, mikä hankaloittaa asiaa.
Widell
35" (89 cm)
Explanation:
Voi panna 89 cm sulkuihin tekstissä - ei välttämättä tuotteen nimessä. Kilot myös.
Selected response from:

Desmond O'Rourke
United States
Grading comment
No näin minäkin ajattelin, mutta halusin selvittää, mikä toisilla on ollut käytäntönä.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
535" (89 cm)
Desmond O'Rourke
435-tuumainenxxxAlfa Trans


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
35 inch
35" (89 cm)


Explanation:
Voi panna 89 cm sulkuihin tekstissä - ei välttämättä tuotteen nimessä. Kilot myös.

Desmond O'Rourke
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 37
Grading comment
No näin minäkin ajattelin, mutta halusin selvittää, mikä toisilla on ollut käytäntönä.

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
35"
35-tuumainen


Explanation:
Jos tuuma esiintyy vain koneen nimessä, en alkaisi sitä muuttamaan. Puhummehan myös televisioiden suhteen esim 32-tuumaisesta tv:stä eikä kenelläkään ole vaikeuksia ymmärtää, mistä on kysymys.

--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2005-06-17 12:39:41 GMT)
--------------------------------------------------

Tuumat elävät sitkeästi suomalaisessakin ajattelussa, esim
puhutaan vielä nykyäänkin 5 tuuman nauloista ja kakkosnelosesta (2 x 4 tuuman puutavara).


    Reference: http://www.jathardware.com/modules.php?name=Surveys&op=resul...
xxxAlfa Trans
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 46