KudoZ home » English to Finnish » Mining & Minerals / Gems

Whitlockite

Finnish translation: whitlockite


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Whitlockite
Finnish translation:whitlockite
Entered by: Marie Winerfeldt

16:17 Feb 20, 2008
English to Finnish translations [PRO]
Science - Mining & Minerals / Gems / Minerals
English term or phrase: Whitlockite
Hei, onko tällä mineraalilla lainkaan suomenkielistä nimeä vai käytetäänkö vain englanninkielistä?
Marie Winerfeldt
Estonia
whitlockite
Explanation:
Olen nähnyt vain englanninkielistä käytettävän suomessakin.

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2008-02-20 16:43:48 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Se on ortofosfaatti linkin mukaan.
http://dbpedia.org/page/Phosphate
Selected response from:

xxxAlfa Trans
Grading comment
Hei, kiitos! Näin ajattelinkin.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1kalsiumfosfaatti, kolmiemäksinen
Desmond O'Rourke
4whitlockitexxxAlfa Trans


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
whitlockite
whitlockite


Explanation:
Olen nähnyt vain englanninkielistä käytettävän suomessakin.

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2008-02-20 16:43:48 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Se on ortofosfaatti linkin mukaan.
http://dbpedia.org/page/Phosphate

xxxAlfa Trans
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hei, kiitos! Näin ajattelinkin.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
whitlockite
kalsiumfosfaatti, kolmiemäksinen


Explanation:
näyttää olevan näin käännetty finlexin sivuilla

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-02-20 18:11:29 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

kalsiumfosfaatti, kolmiemäksinen on synonyymi ja vastaa Whitelockite -termiin suomeksi minusta

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-02-20 18:26:47 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

En halua kinata tästä vastausta, pisteistä ei ole väliä kun vaan kysyjä tietää


    Reference: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1988/19880318
Desmond O'Rourke
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jussi Rosti: kalsiumfosfaatti se on, mutta en ole varma onko juuri tuo... miten päättelit että BP-80 on whitlockite?
36 mins
  -> http://www.biology-online.org/dictionary/Whitlockite tässä linkissä on selitys