KudoZ home » English to Finnish » Tech/Engineering

opt-in

Finnish translation: tilaus, tilauksen hyväksyntä, tilaaminen, kirjautuminen tilaajaksi,


16:40 Jul 13, 2002
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: opt-in
to enable opt-in account linking
Nina Kajander
Finnish translation:tilaus, tilauksen hyväksyntä, tilaaminen, kirjautuminen tilaajaksi,
Explanation:
Netlingon sivustolta
http://www.netlingo.com/inframes.cfm
löytyy seuraavanlainen kuvaus sanalle 'opt-in'

opt-in
a.k.a. permission-based

The act of explicitly requesting an e-mail distribution. For example, when you sign up to receive an e-mail newsletter, you are "opting" to receive it. "Double opt-in" means that a user has requested a subscription and then confirmed it by responding to an autoresponder's follow-up message. Web sites and other online entities must provide a way for users to opt-out-that's what separates legitimate e-mail from spam.

'opt-in'-ilmaisun merkitys käy siis varsin hyvin ilmi ylläolevasta. Suomennos onkin mutkikkaampi juttu. Ehkä sille ei ole mitään kovin vakiintunutta suomennosta.

Sanaa käytetään ilmeisesti sekä verbinä että substantiivina. Riippuu vähän siitä kokonaistekstiyhteydestä, mikä vastine voisi olla sopivin.

Tuo pätkä 'to enable opt-in account linking' voisi olla suomeksi 'mahdollistaa tilaustilin linkitys'
Selected response from:

Timo Lehtilä
Finland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tilaus, tilauksen hyväksyntä, tilaaminen, kirjautuminen tilaajaksi,Timo Lehtilä
4xxxPentti Rinne


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
xxx


Explanation:
En tiedä vastinetta, mutta hae "opt-in" Internetistä, niin ainakin saat selville miten sitä käytetään.

Terveisin

Pentti

Pentti Rinne

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tilaus, tilauksen hyväksyntä, tilaaminen, kirjautuminen tilaajaksi,


Explanation:
Netlingon sivustolta
http://www.netlingo.com/inframes.cfm
löytyy seuraavanlainen kuvaus sanalle 'opt-in'

opt-in
a.k.a. permission-based

The act of explicitly requesting an e-mail distribution. For example, when you sign up to receive an e-mail newsletter, you are "opting" to receive it. "Double opt-in" means that a user has requested a subscription and then confirmed it by responding to an autoresponder's follow-up message. Web sites and other online entities must provide a way for users to opt-out-that's what separates legitimate e-mail from spam.

'opt-in'-ilmaisun merkitys käy siis varsin hyvin ilmi ylläolevasta. Suomennos onkin mutkikkaampi juttu. Ehkä sille ei ole mitään kovin vakiintunutta suomennosta.

Sanaa käytetään ilmeisesti sekä verbinä että substantiivina. Riippuu vähän siitä kokonaistekstiyhteydestä, mikä vastine voisi olla sopivin.

Tuo pätkä 'to enable opt-in account linking' voisi olla suomeksi 'mahdollistaa tilaustilin linkitys'


Timo Lehtilä
Finland
Native speaker of: Finnish
PRO pts in pair: 524